رئیس جمهور پیشین افغانستان عاشورای حسینی را تسلیت گفت

رئیس جمهور پیشین افغانستان در پیامی گفت عاشورا به‌عنوان یک حرکت اصلاحی و تاریخی مورد احترام مسلمانان است.

همزمان با روز عاشورا و شهادت امام حسین(ع) حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در پیامی گفت: امت اسلامی همواره از این مناسبت برای تحکیم معنویت و تقویت وحدت و انسجام درونی شان بهره می‌گیرند.

 حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان با انتشار پیامی ضمن تسلیت واقعه جانسوز عاشورا گفت : فرا رسیدن دهم محرم ،سالروز شهادت امام حسین(رض) را به همه مسلمانان جهان و هموطنان عزیز خود تسلیت عرض می‌کنم.

در پیام کرزی آمده است: عاشورا به‌عنوان یک حرکت اصلاحی و تاریخی مورد توجه و احترام مسلمانان در تمام نقاط جهان است و امت اسلامی همواره از این مناسبت برای تحکیم معنویت و تقویت وحدت و انسجام درونی شان بهره می‌گیرند.

وی همچنین افزوده: واضح است که دین مقدس اسلام و معارف و شعائر آن، محور وحدت و اخوت میان مردم مسلمان افغانستان هم بوده و تعالیم اسلامی در حفظ و استحکام اتحاد و اتفاق مردم ما نقش موثری داشته است؛ تا آنجا که افغانستان در میان کشورهای اسلامی الگوی موفقی از اتحاد و همدلی شناخته می‌شود. 

رئیس جمهور پیشین افغانستان اضافه کرد: هموطنان عزیز ما با استفاده از معنویت و برکت این روز، با التزام به وحدت و اخوت، برای یک افغانستان مترقی، مزین به علم و متکی به خود تلاش و کوشش خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار