خراسان جنوبی نیازمند به ۴۵۵ کلاس درس جدید

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ساخت ۴۵۵ کلاس درس جدید برای یک نوبت شدن تمامی مدارس استان الزامی بوده که تحقق آن نیازمند همت خیران و تخصیص اعتبارات ملی است.

 رخسارپور سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: به همین منظور در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز سال گذشته، موافقت‌نامه اجرای ۴۴ پروژه آموزشی در قالب ۱۷۱ کلاس درس با ۳۷ نیکوکار منعقد شد.

او افزود: سال تحصیلی گذشته جمعیت دانش آموزی استان نسبت به سال ماقبل آن ۰.۷ درصد افزایش داشت لذا مدرسه سازی با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی، مهاجر پذیربودن استان همچنین فرسودگی ساختمان برخی از مدارس پایان نیافتنی است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: اکنون ۴۵ باب مدرسه با بیش از ۴۵۵ کلاس درس در استان به صورت دو نوبت اداره می‌شود که اغلب آن‌ها در مرکز استان است.

او عنوان کرد: همچنین بیش از ۶۷ هزار و ۶۰۰ دانش آموز خراسان جنوبی در قالب ۲ هزار و ۳۹۰ کلاس درس بیش از تراکم مصوب مشغول به تحصیل هستند.

رخسارپور بیان کرد: ۳۳۲ مدرسه با ۹۷۱ کلاس نیز بر اثر فرسودگی دچار آسیب دیدگی شده است که باید تخلیه و بازسازی شوند.

او به پروژه‌های تحویلی برای مهر امسال اشاره کرد و گفت: ۶۴ پروژه با ۱۴۴ کلاس و زیربنای ۱۷ هزار و ۱۱۰ مترمربع در اولین ماه سال تحصیلی پیش رو به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به دیدار اخیر استاندار با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: یکی از نتایج این دیدار اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ۱۴۰۲ به تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام استان است.

او بیان کرد: با تزریق این اعتبار روند اجرای پروژه‌ها محسوس خواهد بود و نهضت مدرسه سازی در خراسان جنوبی جان تازه‌ای می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.