آمریکا: چین بدافزاری در اختیار دارد که می‌تواند عملیات نظامی ما را مختل کند

آمریکا می‌گوید چین بدافزاری در اختیار دارد که می‌تواند به اعماق شبکه‌های برق، ارتباطات و آب پایگاه‌های نظامی نفوذ کند.

مقامات اطلاعاتی آمریکا گفته اند طبق اسنادی که به دست آورده اند چین بدافزاری طراحی کرده که می‌تواند به عمق شبکه‌های برق، ارتباطات و آب پایگاه‌های نظامی این کشور نفوذ کرده و در شرایط حساس و موقعیت‌های جنگی آن‌ها را مختل کند.

به گزارش واشنگتن پست، کشف اطلاعاتی در مورد این بدافزار این نگرانی را میان مقامات آمریکا ایجاد کرده که این هکر‌ها احتمالاً برای ارتش چین کار می‌کنند و در صورت درگیری میان چین و تایوان می‌توانند پایگاه‌های نظامی آمریکا را دچار اختلال کنند.

یکی از مقامات کنگره گفت که این بدافزار اساساً یک بمب ساعتی است که می‌تواند به چین این قدرت را بدهد که با قطع برق، آب و ارتباطات پایگاه‌های نظامی آمریکا، استقرار نظامی آمریکا یا عملیات تامین مجدد آن‌ها را متوقف یا کُند، کند. گفته می‌شود تأثیر این بدافزار می‌تواند بسیار گسترده‌تر باشد، زیرا به گفته مقامات آمریکایی، همین زیرساخت اغلب خانه‌ها و مشاغل آمریکایی‌های عادی را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.

نخستین نشانه‌های وجود این بدافزار در اواخر ماه مه ظاهر شد، زمانی که مایکروسافت اعلام کرد کد‌های رایانه‌ای مرموز را در سیستم‌های مخابراتی در گوام، جزیره اقیانوس آرام و پایگاه هوایی وسیع آمریکا و جا‌های دیگری از این کشور شناسایی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
استاکس نت رو چینیا ساختن یا آمریکا ؟؟
آخرین اخبار