ثبت‌نام ۱۱ هزار و ۹۹۰ کلاس اولی در مدارس چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۱۱ هزار و ۹۹۰ دانش‌آموز در پایه اول مدارس استان ثبت‌نام کرده‌اند.

افشین امیریان در نشست شورای معاونان از مدیران مدارس خواست تا در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه کتب اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۱۱ هزار و ۹۹۰ نفر دانش‌آموز در پایه اول مدارس استان ثبت‌نام کرده‌اند که سفارش ۲ هزار و ۷۹۰ دانش‌آموز پایه اولی در سامانه کتاب ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود تعداد ۲۱ هزار و ۱۹ دانش‌آموز در سامانه ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در پایه هفتم پنج هزار و ۳۳۶ دانش‌آموز در سامانه سیدا ثبت‌نام شده‌اند که تعداد ۶۸۴ دانش‌آموز تا کنون سفارش کتاب داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد ۱۶ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز در سامانه سفارش کتاب دهند.


بیشتر بخوانید


امیریان بیان کرد: زمان ثبت سفارش کتاب پایه اول و پایه هفتم از تاریخ ۵ تیر ماه الی ۱۰ شهریور ماه است، لذا مدیران مدارس می‌توانند به صورت گروهی نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان اقدام کنند، همچنین دانش‌آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا ww.irtextbook.com با وارد کردن کد ملی به عنوان نام کاربری و ۶ رقم سمت راست سریال شناسنامه به عنوان رمز عبور، نسبت به ثبت سفارش فردی اقدام کنند.

وی افزود: ثبت‌نام کتب سایر پایه‌های درسی از تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه الی ۴ تیرماه توسط مدارس صورت گرفته است و دانش‌آموزانی که هنوز در سامانه کتب ثبت‌نام نکرده‌اند باید منتظر تمدید مجدد سامانه برای دانش‌آموزان میان‌پایه باشند.

امیریان اظهار داشت: دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفا موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی از دانش‌آموزان توسط آموزشگاه، ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیران مدارس و مسئولان توزیع کتب درسی در استان تصریح کرد: با توجه به ورود کتب به استان بر اساس ثبت سفارش کتاب در سامانه، مدیران مدارس ثبت سفارش کتاب را به روز‌های آخر موکول نکنند و در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام کتاب دانش‌آموزان اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار