از بازداشت سارق با ۶۲ فقره سرقت تا کشف قرص‌های خارجی قاچاق

مهم‌ترین حوادث ۸ مردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

بازداشت سارق با ۶۲ فقره سرقت در آباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری سارق و کشف ۶۲ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و کابل برق در برخی از محله‌های شهرستان آباده، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ انقلاب قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات پلیسی و تخصصی، موفق شدند یک سارق حرفه‌ای و ۲ نفر خریدار اموال مسروقه را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه متهم در بازجویی صورت گرفته به ۶۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی، قطعات خودرو، ساختمان‌های در حال ساخت و کابل برق اقرار کرد، ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه مالخران مقادیری اموال مسروقه شامل ۱۲ عدد شیرآلات، ۵۳۰ متر کابل برق، ۲ دستگاه موتور و پمپ آب کولر، یک رشته زنجیر چرخ، ۲ دستگاه جک ماشین سنگین، ۴ دستگاه کنتور آب، تعدادی جنت آب رادیاتور خوردو، تعدادی کلید و پریز، یک دستگاه دی وی دی پلایر، ۳ دستگاه دریل و سنگ فرز، ۶ عدد باطری خودرو و یک دستگاه رادیو ضبط خودرو کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه کشف شده ۳ میلیارد ریال برآوردشده است، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند. 

او تصریح کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است که پلیس در این رابطه به صورت شبانه‌روزی در خدمت شهروندان است.

دستبند بر دست متهم

نجات جان کودک ۳ ماهه به همت پلیس لارستان

کودک ۳ ماهه دچار گرما زدگی شدید در روز عاشورا به کمک پلیس از مرگ حتمی نجات پیدا کرد. 

یکی از ماموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام انجام وظیفه تعدادی از افراد که در محلی تجمع کرده بودند را مشاهده، بلافاصله به محل مراجعه و مشاهده می‌کند عده‌ای دور خانمی که به حالت گریان کودک ۳ ماهه خود را در بغل گرفته و کودک دچار گرمازدگی شدید شده است را می‌بیند.

این گزارش حاکی است، این موضوع در حالی است که به دلیل ایجاد طرح ترافیک جهت هیأت‌های عزاداری، حضور خودرو‌های امدادی در محل غیر ممکن بود و این افسر وظیفه شناس با توجه به گرمای بالای هوا بلافاصله نوزاد ۳ ماهه را به داخل خودرو پلیس منتقل و پس از خنک کردن دست و پای کودک و گرفتن کولر خودرو سازمانی، وضعیت کودک به حالت عادی بر‌می‌گردد.

عمل خداپسندانه این افسر موجب رضایتمندی مردم، خانواده، مسئولان و کاربران فضای مجازی در شهرستان قرار گرفت.

کشف موتورسیکلت‌های سرقتی از پارکینگ

فرمانده انتظامی فسا از اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها و کشف ۱۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها، کارشناسان پلیس آگاهی طی چند مرحله، ۲۷۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: با کارشناسی وسایط نقلیه و استعلام از سامانه پلیس، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و ۳ نفر متهم نیز شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی فسا اضافه کرد: موتورسیکلت‌های کشف شده به مالکان تحویل و متهمان نیز با پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

سرهنگ قسام با اشاره به اینکه طرح سرکشی از پارکینگ‌ها و توقفگاه‌ها با هدف ناامن کردن فضا برای سارقان و مالخران به صورت مستمر اجرا می‌شود، از شهروندان خواست اصول ایمنی به منظور پیشگیری از سرقت وسایط نقلیه را رعایت کنند.

کشف خودرو سرقتی در خرامه 

فرمانده انتظامی خرامه از کشف سواری پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه اظهار کرد: ماموران یگان امداد هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او ادامه داد: در بررسی و استعلام شماره پلاک مشخص شد که خودرو سابقه سرقت از شهرستان مرودشت دارد.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار قرار دارد، گفت: شهروندان و مالکان خودرو‌ها باید ضمن تجهیز وسایل نقلیه به وسایل ایمنی و هشدار دهنده مانند دزدگیر و قفل فرمان، با رعایت هشدار‌های انتظامی و ایمنی از وقوع چنین مواردی پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت و پاکسازی نقاط آلوده طی ۳۰ روز گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در جهت برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی ۳۰ روز اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان مواد مخدر و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی موفق شدند ۵۸ کیلو گرم انواع مواد مخدر را کشف و ۱۵ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر را نیز جمع‌آوری و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوار گفت: اجرای این طرح دستاورد‌های مطلوبی همچون کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دستگیری سارق، توقیف ۱۷۴ دستگاه خودرو و موتور‌سیکلت مزاحم و متخلف، دستگیری ۱۲ سارق و کشف ۳۵ فقره انواع سرقت به همراه داشت.

کشف تجهیزات حفاری غیرمجاز چاه‌های کشاورزی در مرودشت 

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف تجهیزات غیرمجاز چاه‌های کشاورزی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: در جهت صیانت از آب‌های زیر زمینی، ماموران یگان امداد با اقدامات فنی و تخصصی و کسب خبر موثق مطلع شدند که فردی به صورت غیرمجاز در امر حفر چاه در یکی از روستا‌های این شهرستان فعالیت می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با هماهنگی قضایی ماموران یگان امداد به محل اعزام و ۲ نفر را دستگیر و یک دستگاه حفاری برقی به همراه آلات و تجهیزات توقیف کردند و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: با توجه به بحران شدید آب از همشهریان تقاضا داریم در صورت اطلاع از هرگونه حفاری‎های غیرمجاز در سطح شهرستان، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف ۲ هزار قرص خارجی قاچاق در ممسنی 

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۲ هزار انواع قرص خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران اطلاعات شهرستان ممسنی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محلات حوزه استحفاظی در مغازه خود اقدام به توزیع انواع قرص غیرمجاز می‌کند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن محل، ۲ هزار عدد انواع قرص خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ نیکبخت با هشدار در خصوص عواقب مصرف دارو و مکمل‌های غذایی بی‌کیفیت و تقلبی قاچاق، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار