۲۲ ورودی جدید ایستگاه‌های مترو در نوبت افتتاح

در سال ۱۴۰۲ تکمیل ۲۲ ورودی جدید برای ایستگاه‌های در حال بهره برداری خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ مدنظر قرار گرفته است.

ورودی‌های دوم (و در صورت نیاز سوم) از جمله زیرساخت‌های ضروری و لازم هر ایستگاه مترو به حساب آمده و ضمن تسهیل رفت و آمد مسافران و دسترسی آسانتر به ایستگاه‌ها، در مواقع بحرانی به تخلیه هر چه سریعتر و امن‌تر شهروندان از داخل ایستگاه کمک می‌کند.

به دلیل اهمیت ساخت و بهره‌برداری هرچه سریعتر ایستگاه‌های شبکه مترو، معمولاً هر ایستگاه با احداث نخستین ورودی خود افتتاح می‌شود؛ اما تأمین ورودی‌های دوم و یا در صورت نیاز سوم هر ایستگاه، اقدامی است ضروری که حتما باید مدنظر قرار گیرد و در چند سال اخیر چنین رویه‌ای در اولویت برنامه‌های ساخت و سازی شرکت متروی تهران قرار داشته است.

در سال ۱۴۰۲ نیز تکمیل ۲۲ ورودی جدید برای ایستگاه‌های در حال بهره برداری خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ مدنظر قرار گرفته است که ارزش تقریبی آن‌ها در مجموع بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان است.

در خط ۳ مترو که تکمیل نواقص آن مدتی است جدی‌تر از همیشه دنبال می‌شود، ورودی‌های دوم ایستگاه‌های سهروردی، خواجه عبدا... انصاری و شهید زین الدین در دستور کار است.

در خط ۴ مترو ورودی دوم ایستگاه تئاتر شهر که همراه با سالن فروش بلیت مشترک خطوط ۲ و ۴ در حال تکمیل است، به همراه ورودی‌های شرقی و شمالی ایستگاه علامه جعفری از بخش توسعه غربی این خط و نیز ورودی دوم ایستگاه شادمان باید به بهره‌برداری برسند.

در خط ۶ مترو ورودی‌های جدید ایستگاه‌های امیرکبیر، بوستان لاله، شهید ستاری، شهید رضایی، شهرک آزمایش، کیانشهر، کارگر، امام حسین (ع)، میدان شهدا و بزرگراه یادگار امام (ره) در صورت تأمین منابع مالی لازم، قابلیت افتتاح تا پایان سال جاری را دارند.

بنا براعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در خط ۷ مترو نیز ۶ ورودی جدید به نام‌های ورودی جنوبی ایستگاه بریانک (مخصوص معلولان و افراد کم توان جسمی و حرکتی)، ورودی شرقی ایستگاه شهید دادمان، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل تن دولاب و وردی شمالی ایستگاه میدان کتاب در نوبت بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

برچسب ها: مترو شهری ، خطوط مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
همه ایستگاهها باید به چهار طرف چهار راه راه داشته باشن
آخرین اخبار