راهیابی پنج اثر کردستان به هشتمین دوره «جایزه فیروزه»

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راهیابی ۵ اثر از هنرمندان استان به هشتمین دوره «جایزه فیروزه» کشور خبر داد.

عیسی فلاحی  معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  اظهار کرد: ۵ اثر از ۳ هنرمند استان کردستان به مرحله نهایی هشتمین دوره «جایزه فیروزه» کشور راه یافت.

او افزود: آثار راه‌یافته استان کردستان به مرحله هشتمین دوره جایزه فیروزه کشور شامل یک اثر از فاطمه نهایی در زمینه مد و لباس «لباس کُردی زنانه» از شهرستان سقز، در بخش عروسک‌سازی اثر شخصیت تلویزیونی «بادوم» از مهرزاد آهنیان از شهرستان سنندج و سه اثر نقاشی با تکنیک‌های سیاه‌قلم و مدادرنگی از زیبا امین‌نژاد از شهرستان بانه است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: جشنواره جایزه فیروزه با هدف حمایت از کالا‌ها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی، اسلامی در سه محور و چهار قالب برگزار می‌شود.

فلاحی عنوان کرد: ایده‌های استارتاپی، کسب‌وکار‌های نوپا و کسب‌وکار‌های تجاری شده در قالب‌های اسباب‌بازی، عروسک، نوشت‌افزار و هدایای فرهنگی حوزه‌هایی در نظر گرفته در این جشنواره است.

به گفته او، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی، ترویج تولید و مصرف کالا‌ها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی و موارد دیگری از این دست، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

فلاحی به ظرفیت‌های بالای استان کردستان در حوزه هنر گفت: کردستان به واسطه داشتن هنرمندان توانمند، مستعد در رشته‌های مختلف هنری همواره در جشنواره‌های متعدد استانی، ملی و فراملی درخشیده و صاحب جایگاه هستند.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اذعان کرد:این دست جشنواره‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهاد‌های خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌های مختلف کشور است.

فلاحی گفت: حضور ۵ اثر از ۳ هنرمند کردستانی در این جشنواره نشان از استعداد بالای هنری در کردستان دارد و امیدواریم شاهد شکوفایی بیشتر توانایی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری در سطح داخلی و فراملی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.