ساکت: بودجه‌مان را اعلام نکردیم، چون قوانین سراپا اشتباه است

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت:اگر به عنوان آخرین باشگاه بودجه خودمان را اعلام کردیم به این دلیل است که سرتا پای قوانین فعلی اشتباه است و این اشتباهات را به صورت مکتوب به آقایان اعلام کردیم.

محمدرضا ساکت در آیین رونمایی از لباس و حامیان مالی تیم فوتبال سپاهان، ضمن گرامیداشت ایام سوگواری ماه محرم و شهادت امام سجاد (ع)، اظهار داشت: سپاهان با ۷ دوره قهرمانی، نایب قهرمانی آسیا و حضور در جام باشگاه‌های جهان یکی از قطب‌های فوتبال ایران است و در طول سالیان گذشته بیشترین بازیکن را در تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید داشته است.

وی با تاکید بر اینکه سپاهان یک باشگاه ورزشی است نه تیم، افزود: سپاهان در ۲۷ رشته مختلف ۸۵ تیم دارد که در این تیم‌ها دو هزار و ۲۱۲ ورزشکار مختلف فعالیت می‌کنند و سال گذشته ۱۳۷ ورزشکار خانم و آقا در باشگاه سپاهان برای تیم ملی پرورش پیداکردند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با بیان اینکه شفاف‌ترین و مستندترین باشگاه کشور هستیم، خاطرنشان کرد: سپاهان پیشتاز دریافت مجوز حرفه‌ای است و روز گذشته دو مجوز حرفه‌ای در باشگاه‌داری آقایان و بانوان را از AFC دریافت کرد و در طول سالیان گذشته شفافیت مالی باشگاه به شکلی بوده که هم مجوز حرفه‌ای را دریافت کرده‌ایم و هم نظام مدیریتی باشگاه توسط نهاد‌های بین‌المللی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و گواهینامه‌های لازم را دریافت کرده است.

وی با انتقاد از قوانین نقل و انتقالاتی جدید سازمان لیگ، متذکر شد: اگر به عنوان آخرین باشگاه بودجه خودمان را اعلام کردیم به این دلیل است که سرتا پای قوانین فعلی اشتباه است و این اشتباهات را به صورت مکتوب به آقایان اعلام کردیم. خواستیم بگوییم باشگاهی نیستیم که چشم و گوش بسته قرارداد امضا می‌کنیم و روز گذشته با مقررات امسال اتمام حجت‌مان را اعلام کردیم.

ساکت در ادامه انتقاداتش گفت: قوانین جدید چه در بخش مالی و چه مقررات سی گانه ایرادات زیادی دارد و دقت نظر لازم در ِن صورت نگرفته، با این حال تا به امروز هیچ‌گونه اعتراض میدانی به این قوانین انجام نداد‌ه‌ایم و اعتراض خودمان را از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری کردیم تا نشان دهیم که با قوانین همراه هستیم، اما چون به یک نظام شفاف اعتقاد داریم، ایرادات را ترسیم می‌کنیم.

وی یادآور شد: افتخار داریم که مجوز حرفه‌ای سال‌ها بر سیستم سپاهان مهر تایید زده و نهاد‌های بین‌المللی که استاندارد‌های نویت مدیریتی را ارزیابی می‌کنند، سپاهان را بررسی کرده و گواهی‌های لازم را صادر کرده‌اند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال به اصطلاح مقرراتی را گذاشتند تا لیگ را جوان کنند، اما عملا لیگ را پیر کردند و در این مسیر سهمیه زیر ۲۵ سال را حذف و ۹ بازیکن سهمیه زیز ۲۳ سال را به ۶ بازیکن کاهش دادند و ۱۵ بازیکن زیر ۲۱ سال را به ۹ بازیکن رساندند.

وی با تاکید بر اینکه تغییر فهرست تیم‌ها یک حرکت ناپخته بود، تصریح کرد:برای تغییر قوانین از هیچ کدام از اندیشمندان حوزه باشگاهداری نظر کارشناسی گرفته نشد با این وجود میانگین سنی سپاهان از بسیاری تیم‌هتی دیگر پایین‌تر است.

ساکت با اشاره به فعالیت نقل و انتقالاتی سپاهان در پنجره امسال گفت: بازیکنان سپاهان بر اساس دیدگاه‌های فنی مورایس جذب شدند و بیشتر تمرکز ما روی جذب بازیکن داخلی بود البته به بازیکنان خارجی هم نگاه داریم.

وی با بیان اینکه در روز‌های گذشته تحت فشار رسانه‌ای شدیدی قرار گرفتیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از پیشکسوتانی که در سالیان گذشته فوتبالیست بودند، امروز آن‌ها را ترغیب می‌کردند تا اتهاماتی را به دروغ علیه سپاهان و بازیکنانش بیان کنند با این حال ما قدرتمندانه به مسیر خودمان ادامه می‌دهیم.
مدیرعامل سپاهان تاکید کرد: کشف استعداد ورزشی پرورش استعداد‌های ورزشی، تزریق نشاط به جامعه و تربیت قهرمان ملی از جمله مهم‌ترین اهدافف باشگاه سپاهان است که تلاش می‌کنیم در قالب ۸۵ تیم ورزشی به رسالت خودمان جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های این باشگاه در سال‌های اخیر حاصل اندیشه‌های کارفنی، زحمات بازیکنان، حمایت‌های هواداران و تلاش مجموعه باشگاه است و تنها به اراده، قدم‌های استوار تو توانمندی‌های خودمان متکی هستیم، افزود: سپاهان روی پای خودش حرکت می‌کند و بدون تنفس مصنوعی سازمان‌ها، وزارت‌خانه‌ها و ادارات، مافیای رسانه ای، حمایت‌های رسانه‌های تصویری و صدا و سیما، بدون تغییر برنامه‌ها و میزبانی‌ها حرکت می‌کند.

ساکت با بیان اینکه با توجه به سیاست کشور در حمایت از تولید ایرانی، باشگاه سپاهان نیز در دو سال گذشته از تولیدات ایرانی استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که قهرمانان ما دسترنج کارگران، تولیدکنندگان، طراحان، بافندگان ایرانی را به تن می‌کنند تا بگویم که افق نگاه تیم ما از کادر فنی تا هواداران به حمایت از تولیدات داخلی است و البته از تولیدکنندگان داخلی نیز توقع داریم کیفیت کارشان را ارتقا دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار