هوا در ۲۲ روز از تیر ناسالم بوده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در ۲۲ روز از تیر هوا در شهرستان‌های استان ناسالم بوده است.

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیر، ۴۲ روز با کیفیت هوای ناسالم در خراسان جنوبی به ثبت رسیده که ۲۲ روز آن مربوط به تیر بوده است.

او افزود: شهرستان‌های بیرجند و سرایان در تیر ۱۵ روز و نهبندان ۱۱ روز هوای نامطلوب داشته که البته ایستگاه سنجش هوا در این شهرستان برخی روز‌ها غیرفعال بوده است.

حاتمی بیان کرد: در مجموع تعداد روز‌های ناسالم خراسان جنوبی امسال افزایش داشته، اما چون برخی ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در بازه زمانی غیرفعال بوده لذا داده دقیقی نمی‌توان ارایه داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: روز‌های ناسالم تیر امسال هم بیشتر از پارسال بوده و گزارش‌های هواشناسی تأییدکننده این موضوع است.

او ادامه داد: پنج ایستگاه سنجش هوا در استان خراسان جنوبی وجود دارد که ۲ ایستگاه در بیرجند و مابقی در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه مستقر است.

حاتمی گفت: میزان پاکی و ناسالم بودن یک روز براساس شاخصی با نام AQI سنجیده می‌شود که این شاخص نیز دارای محدوده از صفر تا بالای ۳۰۰ است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اگر شاخص پایش آلودگی بین صفر تا ۵۰ باشد، محدوده پاک است، شاخص بین ۵۱ تا ۱۰۰ محدوده قابل قبول را نشان می‌دهد و از ۱۰۱ تا ۱۵۰ محدوده ناسالم را شامل می‌شود که برای گروه‌های حساس در این محدوده قرار گرفتن ضرر دارد.

او گفت: محدوده بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و از ۳۰۰ به بالا نشان‌دهنده وضعیت خطرناک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.