حضور ۶۷۰۰ دانش آموز فارسی در اردو‌های تابستانه

معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس، گفت: ۶۷۰۰ دانش‌آموز از پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت سراسر استان فارس به اردو‌های تربیتی یک روزه هدفمندطرح ایده اعزام می‌شوند.

علیرضا شادباش در جلسه اعضاء ستاد اوقات فراغت تابستانی آموزش و پرورش فارس گفت: طرح ویژه اردو‌های تابستانی (اردوی ایده)، در امتداد راه‌اندازی نهضت فراگیر اردو‌های دانش آموزی و در قالب اردو‌های یک روزه هدفمند برگزار خواهد شد.

او افزود: تأثیر آموزش‌های غیررسمی به مراتب بیشتر از آموزش‌های رسمی است لذا تاثیرگذاری اردو‌ها نیز به مراتب بیش از آموزش‌های درون کلاس است.

معاون آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در برگزاری اردو‌های تربیتی، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا اغلب دانش‌آموزان عضو پایگاه‌های تابستانی را پوشش دهد، گفت: تاثیر اردو‌های دانش بی‌نظیر و غیرقابل قیاس با سایر روش‌های تربیت است.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش فارس هم در این جلسه گفت: اجرای اردوی یک روزه ایده با استفاده از ظرفیت‌های موجود اردوگاه‌های استان برگزار می‌شود.

هرمز جعفری با یادآوری اینکه در فارس، روزانه بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز در اردو‌های ایده شرکت می‌کنند، گفت: برپایی غرفه‌های مختلف و بازدید دانش‌آموزان اردویی از آن، برگزاری نماز جماعت، پیاده روی، مسابقات فرهنگی و ...، از جمله برنامه‌های این اردو‌ها خواهد بود.

او ادامه داد: این اردو‌ها خاص دانش‌آموزان دوره متوسطه اول عضو پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت است و سهمیه هر منطقه، ناحیه و شهرستان مشخص شده است.

جعفری اضافه کرد: سیاست آموزش و پرورش بر این است که هر دانش آموز در طول سال حداقل در دو اردوی تربیتی هویت ساز، مشارکت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار