قطعی برق منازل در دستور کار شرکت توزیع برق همدان نیست

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه ۱۰۷۱ روستای استان همدان برق‌دار هستند، گفت: قطعی برق منازل و مراکز جمعیتی دردستور کار شرکت توزیع برق نیست.

حمید طهماسبی‌خو با تأکید بر اینکه مدیریت بار در بخش خانگی خط قرمز شرکت توزیع برق است، اظهار کرد: مدیریت بار در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اداری براساس مصوبه هیأت وزیران اجرایی می‌شود.

او با بیان اینکه برای تأمین برق پایدار و مطمئن که هدف اصلی شرکت است، برنامه‌های مدون و دقیقی برای سال طراحی و اجرا می‌گردد، اضافه کرد: این برنامه‌ها برای تعمیر و نگهداری شبکه، مقاوم سازی شبکه‌های توزیع و پایداری ضریب اطمینان شبکه انجام می‌شود.

طهماسبی‌خو بیان کرد: با توجه به اینکه امسال هیچ‌گونه خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای برای مدیریت باز شبکه برای مراکز جمعیتی نداریم، برخی از قطعی‌های ناخواسته در پی وقوع حوادث و شرایط مختلف جوی به وجود می‌آید که این شرکت با وجود اکیپ‌های اتفاقات و عملیات و اکیپ‌های متعدد تعمیرات در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام می‌کند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این شرکت و آمار ثبت شده در مراکز دیسپاچینگ و کنترل بار شبکه‌ای میزان خاموشی‌های امسال رو به کاهش بوده است.

طهماسبی‌خو یادآور شد: این شرکت دارای ۳۰۴ فیدر ۲۰ کیلوولتی برای تأمین برق مشترکان استان است که تمامی روستا‌ها و مراکز شهری را تحت پوشش قرار می‌دهند که برای تأمین برق پایدار در تمام فصول سال نیاز به تعمیرات و مقاوم سازی مداوم در این خطوط است.

او  با اشاره به مدیریت بار چاه‌های کشاورزی، افزود: این اقدام طبق تفاهم‌نامه با مشترکان کشاورزی انجام می‌شوند که کشاورزان همکار با خاموش کردن چاه‌های خود از ساعت ۱۳ تا ۱۸ به صورت روزانه مشمول پاداش شده و برق مصرفی کل ماه آن‌ها به صورت رایگان محاسبه می‌شود، برای اجرای تفاهم‌نامه نیاز است برخی از خطوط قطعی‌های کوتاه مدتی برای مثال کمتر از ۱۰ دقیقه داشته باشند تا مراکز جمعیتی و روستا‌هایی که در مسیر چاه‌های کشاورزی قرار دارند دچار خاموشی نشوند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان درباره تغییر برنامه مدیریت بار واحد‌های صنعتی داخل شهرک نیز بیان کرد: برق واحد‌های صنعتی طبق برنامه مدیریت بار از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳ شب به مدت یک نیم روز (یک شیفت کاری) در هفته اجرایی می‌شود.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار