هدفگذاری رشد ۷ درصدی اقتصاد استان کرمانشاه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت : برای تحقق شعار امسال رشد ۷ درصدی اقتصاد استان هدفگذاری شده است.

حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ابلاغ شد گفت : علاوه بر این حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های ملی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در توازن بودجه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شد گفت: در سفر سال گذشته رئیس جمهور بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای مدت سه سال مصوب شد.

نوروزی با بیان اینکه باید برای رشد تولید در استان برنامه داشت خاطر نشان کرد: باید زمینه بیشتر حضور مردم و بخش خصوصی در اقتصاد استان فراهم شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای ۶۰ طرح ملی بزرگ شامل سد سازی، راه‌های مواصلاتی، سامانه‌های کشاورزی و احداث بیمارستان خاطر نشان کرد: از این تعداد ۲۰ طرح به عنوان طرح‌های مهم و اولویت دار انتخاب شده اند.

وی با اشاره به اینکه راه آهن کرمانشاه خسروی به طول ۳۳۰ کیلومتر خط ریلی یکی از مهمترین طرح‌های توسعه استان است افزود: در کنار منابع عمرانی از سایر منابع تامین اعتبار برای تکمیل این طرح باید کمک گرفت.

نوروزی افزود: سامانه گرمسیری نیز یکی دیگر از طرح‌های مهم است که در صورت تکمیل ۳۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت آبی می‌رود.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح قطار شهری کرمانشاه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: تلاش می‌شود تا حدود ۳ برابر منابع مستقیم پروژه که ۲۰۰ میلیارد تومان است در قالب اوراق مشارکت برای تامین منابع این طرح در نظر گرفته شود.

نوروزی افزود: تلاش می‌شود دو خط این طرح تا دو سال آینده به بهره برداری برسد و تا چهار سال آینده نیز فاز دوم آن به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۸۰۰ طرح نیمه تمام استانی و ملی در استان گفت: درسفر نمایندگان حوزه عمرانی دفتر مقام معظم رهبری برای مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری اعتبار خوبی در نظر گرفته شد و تلاش می‌شود تا این مجموعه ورزشی تا ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.

وی گفت: از ۱۴ کیلومتر مسیر رودخانه آبشوران حدود ۸ کیلومتر آن اجرایی شده است و برای ادامه روند اجرای این طرح که نیاز به تملک سازه‌ها و ابنیه حریم رودخانه دارد هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

نوروزی از فراهم شدن تجهیزات و فضای مرکز جامع سرطان کرمانشاه خبر داد و گفت: امیدواریم در سالجاری شاهد بهره برداری از این طرح باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.