کاهش حمایت ملت‌های عربی از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

نتایج یک نظرسنجی حاکی از نگرش منفی مردم کشور‌های حوزه خلیج فارس نسبت به توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده توسط بنیاد مطالعات واشنگتن حاکی از کاهش نگرش مثبت مردم کشور‌های حوزه خلیج فارس نسبت به توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی که توسط پایگاه خبری Middle East Eye منتشر شده، ۲۷ درصد اماراتی‌ها و ۲۰ درصد بحرینی‌ها گفته‌اند این توافقنامه‌ها اثراتی مثبت برای منطقه دارد. این در حالی است که میزان حمایت از توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ به ترتیب در بین اماراتی‌ها ۴۷ درصد و در بین بحرینی‌ها هم ۴۵ درصد بوده است.

در آن زمان ادعا می‌شد که این توافقنامه‌ها بخشی از روند حل و فصل نزاع بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی خواهد بود.

این نظرسنجی می‌افزاید که مردم عربستان هم که هنوز کشورشان با وجود فشار‌های آمریکا قدم در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ننهاده است، تنها ۲۰ درصد نگرش مثبتی نسبت به این توافق دارند.

در همین راستا، "آنا جاکوبز" یکی از تحلیلگران ارشد امور خلیج فارس در سازمان The International Crisis Group در واکنش به نتایج این نظرسنجی عنوان کرد که افکار عمومی و نظرات مردم در کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس بسیار بیشتر از آنچه برخی گمان می‌کنند، برای رهبران این کشور‌ها اهمیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار