هشتمین دوره جایزه کتاب سال سیستان و بلوچستان فراخوان داد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هشتمین دوره جایزه کتاب سال این استان با اهداف و موضوع های مختلف فراخوان داد.

علی سرگزی  اظهار کرد: هشتمین دوره جایزه کتاب سال سیستان و بلوچستان با اهداف کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص و حفظ استقلال و هویت فرهنگی فرخوان خود را اعلام کرد.

وی افزود: گـروه هـای موضوعـی شامل تاریـخ شناسی و باستان شنـاسی، جـغرافیا و اقلیـم شناسی کـودک و نـوجـوان، گـردشگـری، فِرَق ادیـان و مـذاهب عفـاف وحجـاب، سواد رسانه ای، علـوم پایه، فنی و مهندسی دفــاع مقــدس، جـهادتبـیـن و علوم انسانی و ادبیات خواهد بود.

این مقام مسوول ادامه داد: شرکت در هشتمیـن دوره جـایـزه کتـاب سـال سیستان و بلوچستان شرایطی دارد که ابتدا پدید آورندگان آثار باید اهل یا ساکن استان باشند، پدیدآورندگان غیربومی در صورتی که اثری مرتبط با سیستان و بلوچستان داشته باشند اجازه شرکت در این رویداد را دارند.

وی تصریج کرد: همچنین فقط کتاب هایی بررسی می شوند که پدیدآورنده یا ناشر کاربرگ ثبت نام را در تارنمایhttps://ketabsal.ketab.ir این جایزه پر کرده و به همـراه ۲ نسخه از کتاب به دبیـرخانه ارسال کند.

سرگزی بیان کرد: از دیگر شرایط شرکت در این دوره این است که پدیدآورندگان و ناشران با مراجعه به دبیرخانه انتخاب کتاب سال و ارائه ۲ جلد از هر کتاب در این رویداد شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کتاب های مجموعه مقالات و سخنرانی ها اگر دارای موضوع واحد باشند بررسی و داوری خواهند شد، گفت: آثاری که در دوره های قبل انتخاب و برگزیده شده باشند از فرآیند داوری حذف خواهند شد، همچنین آثاری که از ابتدای ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱چاپ شده باشند، مورد پذیرش قرار می گیرند و کتاب های کمک آموزشی و عکس برداری شده از منابع خارجی پذیرفته نمی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان می توانند، آثار خود را تا دهم شهریور ماه ۱۴۰۲ به آدرس بولوار خرمشهر، خرمشهر ۱۴ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه هشتمین دوره جایزه کتاب سال ارسال کنند، افزون بر آن زمان برگزاری آیین پایانی این دوره نیز اواسط بهمن ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار