تقویت تعاملات کاری و فرهنگی برای برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین

شرفی گفت: با توجه به خیل عظیم جمعیت همزمان با برگزاری مراسم پیاده روی اربعین، بهم ریختگی، عدم نظم و وجود برخی ناهماهنگی‌ها یکی از مشکلاتی است که نیازمند مدیریت صحیح و قاطعانه است.

شرفی شهردار منطقه ۲۲ اظهار کرد: شهرداری تهران در بحث خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) با همکاری و همراهی فرماندار و استاندار کرمانشاه در دو بخش فرهنگی و خدمات شهری حاضر خواهد شد. 

وی افزود: در حوزه خدمات شهری با توجه به اینکه اقدامات خوبی توسط شهرداری تهران طی سال‌های گذشته انجام گرفته، امسال نیز در بحث فضای سبز، فضاسازی محیطی، بهسازی، تعمیر و استقرار مخازن و تجهیزات جمع آوری پسماند، نظافت و رفت و روب معابر نیز با نگاه ویژه عمل خواهد شد.

شرفی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شهرداری تهران نشان داد که همپا و همگام با سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها جهت خدمت‌رسانی به زوار حضور فعال دارد و امسال نیز طبق برنامه زمانبندی که از سوی ستاد اربعین شهرداری تهران صورت گرفته تلاش خواهد شد؛ تا با حداکثر توان خود حضور مناسب و موثرتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد ۱۲۰ نیروی کارگری به همراه تجهیرات مورد نیاز در حداقل زمان ممکن به قصر شیرین اعزام خواهند شد.

شهردار منطقه ۲۲ اعلام کرد: طی بازدید‌های بعمل آمده کلیه مسایل و مشکلات مورد نیاز احصا شده و بر اساس اولویت‌ها و با استفاده از ظرفیت خیرین منطقه ۲۲ برای مساعدت و حمایت در مرز خسروی اقدام خواهد شد تا در این فضای تعاملی صورت گرفته با چالش‌های کمتری مواجه باشیم.

شرفی اظهار کرد: در دیداری که با مسوولان عراقی صورت گرفت و توافقات صورت گرفته در این خصوص همزمان با برگزاری مراسم پیاده روی اربعین تعدادی کارگر در خاک عراق جهت نظافت و رفت و روب مستقر خواهند شد.

وی افزود: عوامل کارگری به صورت سه شیفت جهت نظافت مسیر پیاده روی و همچنین نظافت سرویس‌های بهداشتی انجام وظیفه خواهند داشت. همچنین با رایزنی‌های صورت گرفته با مسوولان عراقی محلی جهت اسکان نیرو‌های جهادگر ایرانی که در خاک عراق مستقر خواهند بود در نظر گرفته خواهد شد و برای تمامی آن‌ها کارت احراز هویت صادر خواهد شد.

شرفی یادآور شد: با همکاری ستاد تبلیغات اسلامی در خصوص فضاسازی محیطی، نصب پرچم‌ها در مسیر حرکت زوار انجام و در خصوص تهیه و ارایه محتوا‌های فرهنگی جهت نمایش در تلویزیون‌های شهری نیز اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته اربعین امسال تعداد بیشتری از زائران امام حسین در اربعین به این مرز برای رفت و آمد به خاک کشور عراق مراجعه خواهند کرد؛ افزود: با توجه به رویکرد شهردار منطقه برای خدمات رسانی مطلوب و ماندگار مدیریت شهری تهران در مرز خسروی در تلاش هستیم خدمات رسانی شهری نیز در این ایام در شهر قصر شیرین با کلیه امکانات و تجهیزات انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار