تداوم ناکامی ایتالیا/ این فدراسیون ما را نابود کرد!

بازیکنان تیم ملی زنان ایتالیا بعد از حذف از جام جهانی بیانیه‌ای منتشر کرده و حمایت نشدن از طرف فدراسیون فوتبال این کشور را تنها دلیل حذف زودهنگامشان دانستند.

تیم ملی زنان ایتالیا دیروز در شهر ولینگتون به شکلی دراماتیک از جام جهانی ۲۰۲۳ حذف شدند. حذف لاجوردی‌پوشان بعد از آن اتفاق افتاد که ایتالیا در بازی مقابل آفریقای جنوبی با دریافت گلی در وقت‌های اضافه انتهای مسابقه با جام جهانی خداحافظی کرد.

اما بازیکنان تیم ملی ایتالیا امروز با انتشار بیانیه‌ای به شدت به فدراسیون فوتبال این کشور حمله کرده و حمایت نشدن از طرف فدراسیون را تنها عامل ناکامی‌شان در جام جهانی عنوان کردند.

در این بیانیه که با عنوان "بازیکنان تیم ملی" امضا شده و چند نفر از ستاره‌های کهنه‌کار ایتالیا مثل کریستینا گریلی آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند اشاره شده که شرایط بد تیم ملی زنان ایتالیا از سال گذشته آغاز شد که آن‌ها در مرحله گروهی یورو قعرنشین گروهشان شده و حذف شدند. زنان لاجوردی‌پوش می‌گویند می‌خواستند در جام جهانی آن ناکامی را جبران کنند، ولی فدراسیون مانع شد.


جالب اینجاست که زنان ایتالیا با ترکیبی به جام جهانی استرالیا و نیوزیلند رفته بود که ۱۶ بازیکن آن فصل گذشته با پیراهن تیم‌های زنان رم و یوونتوس تجربه بازی در چمپیونزلیگ زنان را داشتند. 

در بیانیه بازیکان تیم ملی زنان ایتالیا چنین آمده است: "ما به شدت ناراحتیم و افسوس می‌خوریم؛ چرا که با این هدف به این جام جهانی آمدیم که ناکامی پارسال را جبران کنیم. می‌دانیم که یک یوروی ناامیدکننده را پشت سر گذاشتیم، ولی از اشتباهاتمان درس گرفته بودیم. ما هیچوقت نترسیدیم، اما مشکل اینجا بود که مسئولان به ما اعتماد نداشتند".

در ادامه بیانیه زنان ایتالیا چنین می‌خوانیم: "ما تیم دست و پا بسته‌ای نبودیم. شانزده نفر از ما فصل گذشته در چمپیونزلیگ بازی کردند و چند ستاره جوان و باتجربه دیگر هم به تیم اضافه شده بودند. ما معتقدیم اگر شرایطی برایمان فراهم می‌کردند که لازمه موفقیت بود بدون شک می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. امیدواریم در آینده نزدیک این شرایط عوض شود و فدراسیون ایتالیا دست‌کم نماینده‌ای برای تماشای دیدار‌های تیم ملی کشور به جام جهانی بفرستد".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار