رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

آتش سوزی عرصه های طبیعی کشور ۱۳۵ درصد افزایش یافت

نوبخت گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیر، ۶۴۳ فقره آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل‌های کشور روی داد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳۵ درصد بیشتر است.

عباسعلی نوبخت از افزایش ۱۳۵ درصدی آتش سوزی در عرصه های طبیعی کشور از ابتدای امسال تا پایان تیرماه خبر داد و اظهار کرد: در این مدت ۶۴۳ فقره آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل‌های کشور روی داد و چهار هزار و ۱۳۲ هکتار از جنگل‌ها و مراتع دچار حریق شد که از لحاظ سطح، نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او افزود: از این سطح آتش سوزی، ۲ هزار و ۴۱۱ هکتار مربوط به جنگل‌های طبیعی و دست کاشت بود اراضی جنگلی هم ۳۳۳ فقره بوده است، ضمن اینکه آتش سوزی در مراتع نیز ۳۱۰ فقره در سطح هزار و ۷۲۱ هکتار بود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور یادآور شد: امسال از محل صیانت از منابع طبیعی، ۳۰ میلیارد ریال و از محل تامین و تجهیزات ۷۰۰ میلیارد ریال در قالب اعتبارات ملی پیش بینی شده است.

نوبخت ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین میزان آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع را مناطق زاگرسی داشتیم افزایش اعتبارات در این مناطق در دستور کار قرار گرفت.

او اضافه کرد: اعتبار مقابله با حریق در زاگرس در سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد ریال بود که سهم کردستان ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی بود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: امسال اعتبارات ملی پیش بینی شده برای زاگرس ۳۵۰ میلیارد ریال و سهم کردستان ۲۶ میلیارد ریال است.

نوبخت ادامه داد: چند روز پیش نیز ۱۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات اطفای حریق آتش سوزی در مناطق جنگلی کردستان تخصیص یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.