آغاز بازرسی ویژه سقف قرارداد در سازمان لیگ

بازرس کل سازمان بازرسی کشور امروز در سازمان لیگ حاضر شد تا روند ثبت قرارداد‌ها را بررسی کند.

لقمان کیاپاشا، بازرس کل سازمان باررسی کشور، در گفتگو با خبرنگاران درباره حضور در سازمان لیگ اظهار داشت: امروز با توجه به اینکه زمان انتهای ثبت قرارداد‌ها است، خدمت جناب آقای قنبرزاده و دوستان سازمان لیگ آمدیم و از سامانه‌ای که برای ثبت قرارداد‌ها بود، رونمایی شد. خواستیم از ثبت قرارداد‌ها بازدید کنیم و ببینیم آیا مطابق دستورالعمل‌هایی که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تدوین کرده‌اند، انجام شده یا خیر و مدارک در چه وضعیتی است.

او ادامه داد: دوستان مشغول هستند و باشگاه‌های مختلف سقف بودجه قرارداد‌ها را آوردند. ما هم سایت را چک کردیم و هم به صورت رندم، اسناد و مدارک باشگاه‌ها را مطابق سقف تعیین‌شده و مواردی که باید در قرارداد‌ها درج می‌شد، بررسی کردیم. انشالله قرار است این موارد راستی‌آزمایی شود. با توجه به اینکه دو سه روز بعد لیگ شروع می‌شود، کار ما برای بررسی قرارداد‌ها آغاز می‌شود و انشاالله همه باشگاه‌ها مطابق اصول رعایت کرده باشند. ممکن است خبر‌هایی باشد و وظیفه ما نظارت است. بررسی می‌کنیم و گزارش‌ها را اعلام می‌کنیم.

کیاپاشا در پاسخ به اینکه آیا در بررسی اسناد به صورت رندم، تخلفی دیده نشده است، گفت: خیر؛ اسناد و مدارک که بر اساس سقف اعلام شده و باید بررسی شود. استحضار دارید که ۱۳ باشگاه از بودجه عمومی استفاده می‌کنند و وظیفه ما نظارت بر بودجه‌ها است.

او در خصوص زیان‌ده بودن باشگاه‌ها عنوان کرد: انشالله با دستورالعمل‌های جدیدی که سازمان لیگ تدوین کرده، از زیان‌دهی خارج شوند.

بازرس کل سازمان باررسی کشور درباره پرداخت مبالغی خارج از قرارداد به بازیکنان گفت: اجازه بدهید لیگ شروع شود و گزارش‌ها بیاید تا پاسخ این سوال را بدهیم. با توجه به اینکه سال‌های قبل موضوعاتی مطرح بوده، ذهن‌ها در آن سو است که ممکن است کسانی قوانین را دور بزنند، اما من از مدیران عامل باشگاه‌ها تشکر می‌کنم که خوشبختانه همه همکاری کرده‌اند. اگر موردی هم باشد، ما نظارت خواهیم کرد. شما رسانه‌ها هم در این زمینه کمک کنید.

او در پاسخ به اینکه چه ابزاری برای مقابله با تخلف‌ها وجود دارد، توضیح داد: در این زمینه خود فدراسیون ارکان قضایی دارد. دوستان ما در کمیته انضباطی اظهارنظر کردند و اطلاعیه دادند. اگر گزارشی به ما برسد، ما آن را به کمیته‌ها و ارکان قضایی فدراسیون اعلام می‌کنیم و آن‌ها تصمیم‌گیرنده هستند.

کیاپاشا در پاسخ به اینکه آیا سازمان بازرسی به وضعیت باشگاه تراکتور به عنوان یک باشگاه خصوصی هم ورود می‌کند، گفت: ۳-۴ باشگاه از جمله باشگاه تراکتور خصوصی هستند. همانطور که ریاست محترم فدراسیون و جناب آقای قنبرزاده فرمودند، خود ارکان قضیه در این قسمت ورود می‌کنند، اما اگر به ما هم گزارشی بدهند، ما گزارش‌دهنده به آن ارکان می‌دهیم.

وی در خصوص مبالغی که در قالب کمک‌های هواداری به باشگاه‌ها پرداخت شده، گفت: باید گزارش‌ها بیاید. ممکن است همه باشگاه‌ها یکدیگر را متهم کنند، اما فعلا گزارش رسمی و مستندی نداریم. اگر شما دارید، بفرمایید.

کیاپاشا در پایان درباره قرارداد ویلموتس توضیح داد: من در جریان قرارداد ویلموتس نیستم و فقط می‌دانم که سال‌های گذشته سازمان بازرسی کل کشور گزارش را به قوه قضائیه ارسال کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
سلام لطفاً از باشگاه سپاهان موشکافانه بازرسی انجام دهید هرچند رییس فدراسیون اصفهانیست،امااگردرمقابل تخلفات اغماض کنید باید پاسخگوی ۸۵ میلیون وخاصه پاسخگوی خون شهیدان باشید
آخرین اخبار