بازگشت ۶۵ واحد راکد به چرخه تولید

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم ۶۵ واحد راکد با اشتغالی حدود ۴۳۰ نفر در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشته اند.

محمدکاظم منزوی گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم ۶۵ واحد راکد با اشتغالی حدود ۴۳۰ نفر در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشته‌اند که از این میزان ۳۰ واحد با اشتغال ۲۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ و ۳۵ واحد با اشتغال ۲۳۰ نفر مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امسال ۳۰ واحد برای احیا در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: نخستین بار و به عنوان یک راهبرد ۱۵ موافقت اصولی اردوگاه گردشگری صادر و با راه‌اندازی میز کوچ با هدف توسعه گردشگری عشایری و طبیعت‌گردی و همچنین اقدام اداره کل امور عشایر برای راهبری زنجیره ارزش گردشگری عشایری، نگاه جدیدی به ظرفیت‌های عشایر چهارمحال و بختیاری شده است.

منزوی تصریح کرد: در سال‌جاری و با ابلاغ برنامه عملیاتی زنجیره ارزش از سوی وزارت کشور ۲ زنجیره ارزش راهبردی بادام و ماهیان سردابی برای مطالعه و حمایت از حلقه‌های تولیدی این زنجیره‌ها در دستور کار قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: همچنین زنجیره ارزش راهبردی عسل از سوی مرکز نوآوری توسعه تعاون چهارمحال و بختیاری آغاز به‌کار کرده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با آغاز به‌کار دولت سیزدهم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قوت گرفت به‌طوری که بهره‌برداری از پردیس پارک علم و فناوری با استقرار ۸۵ شرکت دانش‌بنیان آغاز شد.

وی گفت: ۶ هزار مترمربع فضای کارگاهی در شهرک صنعتی شهرکرد آماده شد و پنج هکتار زمین نیز به طرح‌های تجاری‌سازی آماده واگذاری شد.

منزوی تاکید کرد: اکنون طرح مکان‌یابی شهرک علمی فناوری فرخ‌شهر در شهرستان شهرکرد به گستره ۳۷ هکتار در دست بررسی است.

وی افزود: از اقدامات مهم زیرساختی در دولت سیزدهم هدف‌گذاری برای ایجاد ۵۵ مجتمع دامپروری و ۱۷ مجتمع گلخانه‌ای در جوار شهر‌ها و روستا‌های چهارمحال و بختیاری با هدف پاسخ به تقاضای سرمایه‌گذاران و همچنین خروج دام‌ها از شهر‌ها با هدف ارتقای بهداشت مردم در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با آغاز به‌کار دولت سیزدهم، بزرگ‌ترین طرح برق‌رسانی تکمیلی به شهرک‌های صنعتی شهرکرد، بروجن و سفیددشت با ایجاد سه پست برق برای رفع مشکلات طرح‌های سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

وی یادآور شد: همچنین افزایش ظرفیت گازرسانی در شهرک صنعتی شماره ۲ شهرکرد، شهرک‌های صنعتی بروجن و سفیددشت در حال انجام است.

منزوی بیان کرد: در دولت سیزدهم برنامه ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و مجتمع‌های دامپروری شتاب گرفت و روند ساخت مجتمع‌های دامپروری سامان و گندمان شهرستان بروجن آغاز شده و مجتمع‌های فرادنبه، نقنه و سفیدشت آماده کلنگ‌زنی است.

وی گفت: شهرک‌های گلخانه‌ای بلداجی و گندمان، بروجن، جونقان، فارسان، بن و یانچشمه در حال اجرا بوده و گلخانه‌های نقنه و بروجن در حال اخذ مجوز است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در مجموع ۱۷۰ هکتار مجتمع دامپروری که ۵۰۰ واحد در آن‌ها سامان‌دهی و مستقر می‌شود با ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شرکت شهرک‌های کشاورزی برای ایجاد زیرساخت آغاز شد.

وی افزود: ۱۲۰ واحد گلخانه انفرادی به گستره ۴۰ هکتار و سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد ریال در حال احداث است و ۴۰ هکتار نیز در یک‌سال گذشته احداث شد.

منزوی اشتغال گلخانه‌های یاد شده را بیش از یک‌هزار نفر اعلام و اظهار کرد: رفع تداخلات اراضی برای صدور اسناد ۵۰ درصد زمین‌های چهارمحال و بختیاری تیرماه گذشته انجام شد.

وی با اشاره به لایروبی ۱۲۰ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری (۲۰ درصد قنوات فعال استان) از محل اعتبارات ملی و استانی یادآور شد: ۴۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی سربند‌ها و کانال‌های کشاورزی به تعداد ۷۰ پروژه اختصاص داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.