بیش از یکهزار و ۳۰۰ مشاور املاک بدون مجوز در خوزستان فعالیت دارند

عضو کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خوزستان از فعالیت بیش از یک هزار و ۳۰۰ مشاور املاک فاقد مجوز در استان خبر داد.

محمد جامع  می‌گوید: قرارداد‌هایی که در بنگاه‌های فاقد مجوز و پروانه کسب منعقد می‌شوند، حتی با وجود حضور شاهدان، غیر قانونی و غیر رسمی هستند و ارزش رسیدگی و حقوقی ندارند.

او افزود: بر اساس دریافت استعلامات از سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به عنوان متولی اصناف، در حال حاضر بیش از ۷ هزار و ۶۲۰ واحد بنگاه و مشاور املاک در سطح استان فعالیت دارند.

آقای جامع ادامه داد: در این زمینه براساس ارزیابی‌هایی که در حال انجام است، از این تعداد بیش از یکهزار و ۳۰۰ واحد صنفی مجوز فعالیت و کد اختصاصی و پروانه کسب ندارند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: الصاق مجوز پروانه کسب، نرخ‌نامه و دوره‌های تخصصی در معرض دید مشتریان یک الزام است و در صورتی که مردم این مدارک و مستندات را مشاهده نکنند، شک نداشته باشند که واحد صنفی فاقد مجوز است.

جامع با اشاره به تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خوزستان گفت: انتظار بود قبل از تشکیل این کارگروه تخصصی، اتحادیه مشاوران املاک، اتاق اصناف و سازمان صمت خوزستان بر فعالیت بنگاه‌های املاک در استان نظارت می‌کردند.

بر همین اساس تعداد بنگاه‌های فاقد مجوز و پروانه فعالیت در استان خوزستان قابل توجه است و نیاز به رسیدگی دارد. فعالیت مشاوران املاک بدون مجوز محدود به منطقه خاصی نیست و در همه مناطق وجود دارند و تنها راه کنترل اینگونه فعالیت‌ها، مطالبه مردمی و گزارش تخلفات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.