جمع آوری حدود ۲ هزار مورد تاریخ شفاهی، مصاحبه با خانواده شهدا و ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : مرکز اسناد بنیاد شهید کرمانشاه، حدود ۲ هزار مورد تاریخ شفاهی، مصاحبه با خانواده شهدا و ایثارگران استان با موضوع شخصیت و وضعیت شهدا، ایثارگران و آزادگان در دوران دفاع مقدس جمع‌آوری کرده است.

خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه سال گذشته ۸۰۰ مورد تاریخ شفاهی و مصاحبه با خانواده شهدا و ایثارگران انجام داده و جزو سه استان برتر کشور در خصوص جمع‌آوری تاریخ شفاهی است.

وی قسمت فرهنگی مرکز اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه را پر از محتوا‌های غنی و ارزشمند راجع به زندگینامه، خاطرات، تاریخ شفاهی، وصیت نامه شهدا و ایثارگران استان دانست و از آمادگی کامل و همه جانبه بنیاد شهید با تمام ارگان‌های فرهنگی استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه یکی از کار‌های شاخص استان را خواندن وصیت نامه شهدا در آغاز جلسات اداری ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و بیان داشت:، اما متاسفانه برخی ادارات این برنامه را فراموش می‌کنند که اجرا کنند.

شهیدی به موزه خانه شهدا دوران دفاع مقدس در مزار باغ فردوس شهر کرمانشاه اشاره کرد، که برخی از آثار شهدا در آن نگه داری می‌شود و گفت: ساختمان این موزه به شهرداری کرمانشاه تعلق دارد که ۳۰ سال در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته است و برای بازسازی و تعمیر آن از محل منابع این نهاد طبق قانون به قرارداد و یا صلح نامه ۹۹ ساله با شهرداری نیاز داریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.