۳۷ میلیون مترمکعب آب شرب در زنجان تامین شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طی چهار ماهه اول سال جاری و در راستای تامین آب شرب مورد نیاز مشترکان استان، ۳۷ میلیون مترمکعب آب استحصال و تامین شد.

علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:  ۳۷ میلیون مترمکعب آب استحصال شده که ۳۱ میلیون مترمکعب از محل منابع آب زیر زمینی و حدود ۶ میلیون مترمکعب نیز از منابع آب سطحی استان تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: به رغم تثبیت حجم آب پشت سد‌های استان و به منظور مدیریت مخازن، میزان برداشت آب از سد‌های "کینه ورس" و "تهم" به میزان ۳۷ درصد کاهش داشته است.

جزء قاسمی خاطرنشان کرد: قسمتی از آب مورد نیاز شهر‌های زنجان، ابهر و خرمدره از ۲ سد تهم و کینه ورس تامین می‌شود و علاوه بر ۲ سد یاد شده، ۵۰۱ حلقه چاه، ۱۹۳ دهنه چشمه و ۱۴۷ رشته قنات، آب آشامیدنی مورد نیاز ۳۷۷ هزار مشترک شهری و روستایی استان را تامین می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: امسال در عبور از تابستان و تامین آب آشامیدنی مورد نیاز تمامی شهر‌ها و اغلب روستا‌های استان هیچگونه مشکل یا کمبودی وجود ندارد و با برنامه ریزی‌های میان مدت و بلندت مدت، وضعیت آبرسانی در استان تقویت می‌شود.

وی در خصوص حل مشکل آبرسانی روستا‌ها نیز یادآور شد: با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب، تامین آب پایدار و بهداشتی ۱۵۳ روستای مشکل دار استان در سال گذشته محقق شده و در ۲۰۰ روستای دیگر نیز پروژه‌های آبرسانی در دست اجراست.

برچسب ها: آب شرب ، آب زیرزمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.