ایرلاین بومی گره گشای مشکلات پروازی استان

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: شرکت‌های هوایی بومی (ایرلاین‌ها) راهکاری برای افزایش و پایداری پرواز‌های استان است که این موضوع در دست پیگیری قرار دارد.

طهماسبی دوشنبه شب در نشست خبری گفت: رایزنی‌ها با شرکت‌های هوایی بومی برای افزایش پرواز‌های استان در دست پیگیری است، در این خصوص سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده اند که در صورت تحقق این موضوع، مشکل پرواز‌های استان به صورت ریشه‌ای حل خواهد شد.

وی افزود: شرکت‌های هوایی بومی همچنین نقش مهمی در اشتغالزایی استان دارد که ما هم دنبال آن هستیم ایرلاین بومی را در استان راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری‌های مستمر برای افزایش پرواز‌های خراسان جنوبی، گفت: همیشه برای افزایش پرواز‌ها تلاش کرده ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از انتقال سایت راداری فرودگاه طبس به کوه‌های شتری این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: سنسور‌های راداری فرودگاه طبس جزو ۱۶ ایشتگاه راداری کشور است که اگر به کوه‌های شتری منتقل شود، فضای ۵۰۰ کیلومتری را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد و به پوشش راداری کشور کمک کند 

طهماسبی ادامه داد: جا به جایی این سایت راداری به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اقدام منبع درآمدی برای استان خواهد بود و در سال‌های آتی سایت راداری پشتیبانی را در بیرجند هم نصب خواهیم کرد.

طهماسبی با اشاره به ارتقای زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند، گفت: ترمینال جدید فرودگاه بیرجند با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان و روشنایی باند فرودگاه طبس با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت رسمی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری و استفاده از پروژه روشنایی فرودگاه طبس این فرودگاه ۲۴ ساعته شد و با توجه به گرمای بالای ۴۰ درجه این شهر، پرواز‌ها در شب برای این فرودگاه خیلی حائز اهمیت است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: محوطه سازی فرودگاه بیرجند با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و بهسازی ترمینال قدیم و ارتباط با ترمینال جدید هم با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با تکمیل محوطه سازی فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، حتما تندیس این شهید بزرگوار را نیز در محوطه فرودگاه نصب خواهیم کرد.

به گفته وی، دلیل لغو سفر‌های عتبات عالیات از فرودگاه بین المللی بیرجند به واسطه هزینه‌های بالای آن است و در صورت افزایش تقاضا و صرفه اقتصادی، امکان برقراری مجدد این پرواز‌ها وجود دارد.

طهماسبی با ذکر اینکه هزینه جاری فرودگاه بین المللی بیرجند ماهانه بالغ بر سه میلیارد تومان است، اضافه کرد: این در حالی است که درآمد فرودگاه به ۵۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر فرودگاه بین المللی شهید کاوه با داشتن امکاناتی همچون روشنایی سطح پروازی، دستگاه‌های کمک ناوبری و ترمینال مسافری با مساحت مناسب به صورت ۲۴ ساعته آماده پذیرش همه نوع هواپیما‌های فعال در کشور است.

برچسب ها: پرواز ، ایرلاین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار