خبرنگاران راویان صادق وقایع و حوادث هستند

عضو شوراى شهر تهران گفت: خبرنگاران راویان صادق وقایع و حوادث هستند و لذا با تکیه بر این اصل می‌بایست خود به عنوان مشخصه و منبع مورد وثوق خبر باشند.

احمد صادقى عضو شوراى شهر تهران اظهار کرد: روز خبرنگار مصادف است با یاد شهدای عرصه رسانه و قشری از جامعه که حقیقتا شغلی پر مخاطره، پر استرس و پر زحمت دارند. قشری که وظیفه آگاهی رسانی در جامعه را بر دوش می‌کشد، اطلاع رسانی و گا‌ها افشای تخلفات می‌کنند و در این راه از موانع زیادی نیز عبور می‌کنند. 

وى گفت: در منقبت مقام خبرنگار هر چه بگوییم کم است، اما امروز خبرنگاران وظیفه‌ای مهمتر نیز دارند و آن رساندن اخبار صحیح، ارتقا سواد رسانه‌ای و آموزش رسالت درست خبرنگاری به نسل جوان‌تر است. در دنیای امروز با پیشرفت ابزار‌های ارتباطی، شاهد آن هستیم که هر فرد روایتگر اتفاقی می‌تواند باشد و به اصطلاح با واژه "فرد خبرنگار"در فضا‌های مجازی مواجه ایم که تاثیرات بسیاری در فضا‌های حقیقی جامعه دارد و همین موضوع مخاطب را دچار یک سردرگمی در دریافت خبر صحیح کرده است.

صادقی افزود: به بیانی ما در دنیایی از داده‌ها و اطلاعات و اخبار درست یا غلط زندگی می‌کنیم که هر شبانه روز در حال مخابره شدن هستند و در این راه هستند افراد، بنگاه‌ها یا تشکل‌های سازمان یافته‌ای که سعی دارند اخبار زرد و جعلی را به گونه‌ای بیارایند تا مخاطب آن‌ها را قبول کند. در این میان خبرنگاران حرفه‌ای که در این حرفه‌ی پر مشقت حضور دارند وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارند و آن رساندن اخبار صحیح، تفکیک اخبار درست از نادرست و آموزش در راستای ارتقا سواد رسانه‌ای به مخاطب است. 

بی شک نیز تا کنون چنین بوده و خبرنگاران حرفه‌ای سعی داشته و دارند که همواره اخبار درست از منبعی قابل وثوق به دست مخاطب برسد. 

 

وو یاداور شد:، از جهتی دیگر، خبرنگاران راویان صادق وقایع و حوادث هستند و لذا با تکیه بر این اصل می‌بایست خود به عنوان مشخصه و منبع مورد وثوق خبر باشند یعنی به گونه‌ای باشد که خود خبرنگار مهر تاییدی بر درستی خبر باشد. این هدف غایی یک خبرنگار می‌تواند باشد و امیدواریم که خبرنگاران عزیز و صدیق ما به این درجه دست یابند همچنانکه بسیاری از اساتید حوزه خبر و خبرنگاران پر سابقه به این درجه نایل شده اند. 

امیدواریم در دنیای امروز که ما مورد هجمه اطلاعاتی و خبری از سوی امپراطوری‌های رسانه هستیم بتوانیم با بهره گیری از وجود ذی وجود خبرنگاران حرفه‌ای از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آییم و سره از ناسره را تشخیص دهیم. 

مجدد روز خبرنگار را بر همه تلاشگران در این عرصه و زحمتکشان بی منت تبریک می‌گویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار