ترخیص شدن ۶ هزار تن گندم از انبار‌های بندر امیرآباد

رئیس کل دادگستری مازندران از ترخیص ۶ هزار تُن گندم از انبار‌های بندر امیرآباد خبر داد.

حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران از ترخیص ۶ هزار تُن گندم از انبار‌های بندر امیرآباد خبر داد و گفت: پس از بازدید رئیس قوه قضاییه از بنادر استان و سرکشی‌های مداوم روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی ذیربط از انبار‌های بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی، تحول خوبی در تعیین تکلیف کالا‌های موجود در این انبار‌ها انجام گرفته است.

او با اشاره به اهتمام دستگاه قضایی استان در شناسایی و انسداد منافذ فسادزا، موضوع زنجیره واردات و صادرات در استان و نواقص موجود در آن را مورد اشاره قرار داد و افزود: متعاقب سفر رئیس قوه قضاییه و با همکاری استانداری مازندران، وضعیت اموال و کالا‌های موجود در انبار‌های مزبور، نسبت به گذشته بهبود یافته است.

حجت الاسلام اکبری گفت: در این راستا اخیراً ۶ هزار تن گندم موجود در انبار‌های بندر امیرآباد تعیین تکلیف شد؛ به این نحو که روند ترخیص، با بارگیری و انتقال سه هزار تُن گندم به اداره کل غله آغاز شده و حداکثر تا دو روز آینده به اتمام خواهد رسید.

او افزود: هرچند هنوز هم ضعف‌هایی در فرایند ورود کالا به کشور از طریق دریا اعم از مراحل تخلیه، اعلام وضعیت به گمرک و مانند آن وجود دارد، اما سعی شده است با لحاظ رویکرد مساله محور و آسیب شناسانه و در نتیجه ارائه راهکار‌های لازم و تعامل با دستگاه‌های مسئول، گام‌های خوبی در زمینه انضباط بخشی به وضعیت نگهداری و ترخیص کالا‌های مشمول برداشته شود.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با توجه به اهمیت غیرقابل توصیف موضوع و به لحاظ ارتباط آن با حقوق عموم مردم و نیازمندی‌های کشور، دستگاه قضایی استان با تلاش شبانه روزی، مساله را تا حصول وضعیت مطلوب به صورت مستمر پیگیری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار