مهدی محمدنبی خبر داد:

قطعی شدن بازی تیم ملی فوتبال ایران با بلغارستان/کیپ‌ورد منتفی شد

مدیر تیم ملی فوتبال ایران خبر از عقد قرارداد رسمی بازی تیم ملی ایران و بلغارستان داد.

مهدی محمدنبی در ابتدا گفت: قرارداد نخستین دیدار دوستانه تیم ملی که قرار است در تاریخ ۱۶ شهریوماه ۱۴۰۲ مقابل تیم ملی بلغارستان برگزار شود، به تأیید هر دو فدراسیون، کنفدراسیون‌های مربوطه و فیفا رسیده است.

مدیر تیم ملی افزود: درباره دومین دیدار دوستانه تیم ملی که قرار است در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ برگزار شود، باتوجه به اینکه تیم ملی کیپ ورد در تاریخ ۱۹ شهریورماه با تیم ملی توگو بازی رسمی دارد و بر اساس اظهارات نماینده فدراسیون مذکور، موفق به تغییر زمان بازی نشده‌اند. بر همین اساس، تیم ملی کپ ورد امکان حضور در تهران را جهت برگزاری بازی دوستانه نخواهد داشت.

وی افزود: در تلاش هستیم تا پس از کسب نظر فنی سرمربی تیم ملی کشورمان نسبت به جایگزینی حریف دومین بازی دوستانه اقدامات لازم انجام شود.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال تصریح کرد: موارد مربوط به حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها از سال ۲۰۱۰ در کشور آغاز شد و مراحل آن به مرور سخت‌تر شد. الزاماتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص کرده بود، در ابتدا آسان بود و باشگاه‌ها به راحتی امکان دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای را داشتند و در ۱۲ سال اخیر باشگاه‌ها حرفه‌ای‌تر شدند. در حال حاضر ۴ آئین نامه مختلف برای ۴ رده مسابقات تدوین کرده‌ایم که شامل لیگ‌های برتر فوتبال، دسته اول فوتبال، لیگ برتر فوتسال و لیگ برتر بانوان است تا هرکدام بر اساس ضابطه مشخصی فعالیت داشته باشد. اجرای آن برعهده باشگاه‌ها و نظارت نیز برعهده سازمان لیگ، بخش مجوز حرفه‌ای و در نهایت فدراسیون فوتبال است. سخت‌گیری‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد، اما همه آن به خاطر فوتبال کشور است. در واقع نمی‌توان بدون حرکت به سوی حرفه‌ای شدن، خواستار توسعه فوتبال کشور باشیم که نیازمند یک هم افزایی با باشگاه‌ها و بخش‌های مختلف نظارتی است تا این مسیر به خوبی هموار و طی شود.

او در خصوص قوانین تدوین شده و تغییراتی که در چارت اعضای کارگروه نظارت بر قانون سقف بودجه و قرارداد باشگاه‌ها صورت گرفته، عنوان کرد: اساساً تشکیل و مشخص کردن اعضای کارگروه از وظایف فدراسیون فوتبال است. افرادی که برای کارگروه انتخاب می‌شوند نیز باید کاملاً در دسترس باشند تا امکان همفکری برای کلیه موضوعات از پیش تعیین شده یا ضروری را داشته باشند. مطمئن باشید این تغییرات خارج از هرگونه تضاد منافع و در راستای حفظ فوتبال پاک کشور است.

محمدنبی ضمن تبریک روز خبرنگار در خصوص اقداماتی که از سوی فدراسیون فوتبال برای خبرنگاران در دستور کار قرار گرفته، گفت: نقش آفرینی خبرنگاران بسیار مهم است و ارتباطات اجتماعی را رقم می‌زنند. خوشبختانه امیرمهدی علوی رئیس روابط عمومی فدراسیون فوتبال در ابتدای سال طرحی را به رئیس فدراسیون ارائه کرده که مسائل و دغدغه‌های خبرنگاران حوزه فوتبال در آن دیده شده است. در گذشته اقداماتی نظیر تسهیل اعزام خبرنگاران به مسابقات بین المللی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
دیگه تیم ملی جذابیتی نداره جرا کریم انصاری فرد سرعتی ترین مهاجم به تیم ملی دعوت نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
با پرسپولیس و استقلال و سپاهان بازی کنه بهتر از بلغارستانه اقای تاج تا کی تحقیر میکنید بهترین تیم اسیا را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
کیپ ورد مگه کشوره ؟
فدراسیون فوتبال هیچی نداشته باشه جغرافیاش خوبه جاهای ناشناخته رو خوب کشف میکنه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
با پرسپولیس و استقلال و سپاهان بازی کنه بهتر از بلغارستانه اقای تاج تا کی تحقیر میکنید بهترین تیم اسیا را
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
گینه بیسائو هم بد نیست. یه ایمیل بزنید و ازشون درخواست کنید میان احتمال زیاد
آخرین اخبار