اکواس با بسیج ۲۵ هزار نیرو موافقت کرد

جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا با بسیج ۲۵ هزار نیرو برای مداخله احتمالی در نیجر موافقت کرد.

منابع خبری اعلام کردند که روسای اکواس  با بسیج ۲۵۰۰۰ سرباز برای مداخله احتمالی در نیجر موافقت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های فرانسوی امروز سه‌شنبه گزارش دادند که روسای ستاد کل جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (ECOWAS) قصد دارند یک نیروی نظامی ۲۵۰۰۰ نفری را برای مداخله احتمالی در نیجر مستقر کنند.

رادیو "RFI" فرانسه می‌گوید که روسای ستاد این گروه قصد دارند یک نیروی نظامی متشکل از ۲۵ هزار سرباز را برای مداخله احتمالی در نیجر مستقر کنند که بیشتر آن‌ها از نیجریه خواهند آمد.

یکی از مقامات ریاست جمهوری نیجریه به این رادیو گفت: نیجریه مصمم است رهبر عملیات باشد و در صورت لزوم بیش از نیمی از نیرو‌هایی را که قصد مداخله در نیجر را دارند فراهم خواهد کرد.

پرسنل نظامی ارتش نیجر در اولین ساعات بامداد پنجشنبه ۲۷ ژوئیه در تلویزیون دولتی از انزوای محمد بازوم رئیس جمهور این کشور و بازداشت او در محل اقامتش، بسته شدن مرز‌ها خبر داده بودند.

در ۳۰ ژوئیه، اکوواس از اعمال تحریم‌ها علیه نیجر از جمله بسته شدن حریم هوایی این کشورها به روی نیجر و تعلیق مبادلات تجاری با آن، در شرایطی که ارتش قدرت را به دست گرفته و رئیس‌جمهور این کشور را برکنار کرد، خبر داد.

در اوایل ماه اوت، شرکت کنندگان در نشست اضطراری روسای ستاد نیرو‌های مسلح جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (ECOWAS) که در ابوجا برگزار شد، طرحی را در صورت مداخله نظامی در نیجر به تصویب رساندند.

پنجشنبه گذشته، عبدالرحمن تیانی، رئیس شورای نظامی نیجر تحریم‌های اعمال شده توسط این گروه در واکنش به کودتای نظامی این کشور را رد کرد و آن‌ها را غیرقانونی، ناعادلانه و غیرانسانی توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
عجب!!!
از یک طرف کودتا، از یک طرف تحریم، از یک طرف دخالت، از یک طرف احتمال برخورد نظامی!!!!!
واقعا چه خبره؟!!!
بیچاره آفریقایی های استثمار شده و مبتلا به استعمار و استبداد...
خدا کنه با تلاش خودشون از این همه درد رها بشن...
ای دریغ و درد از استضعاف تحمیلی و رشد نایافته گی عمومی...
واقعا باعث رنج و تاسف و اندوهه این وضعیت انسانی و انسانیت مخصوصا در آفریقا...
آخرین اخبار