با حضور استاندار.

خبرنگاران هرمزگان به مقام والای شهدا ادای احترام کردند

برنامه‌های ۱۷ مرداد گرامیداشت روز خبرنگار با ادای احترام به مقام والای شهدای هرمزگان با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی این استان آغاز شد.

در این آیین که امروز سه‌شنبه همزمان با روز خبرنگار با حضور اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، جمال خوشکام مدیرکل روابط عمومی استانداری و جمعی از مسوولان استان برگزار شد، مدیران، خبرنگاران و عکاسان خبری استان هرمزگاان با حضور بر سر مزار شهیدان در گلزار شهدای بندرعباس ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند و با آنان تجدید میثاق کردند.

استاندار هرمزگان و خبرنگاران همچنین مزار شهید یوسف دقت از شهدای رسانه این استان را غبارروبی و عطرافشانی کردند.

همچنین روز گذشته در آستانه روز خبرنگار، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ضمن حضور در خبرگزاری جممهوری اسلامی به عوامل خبری این رسانه عرض خداقوت و آروزی توفیق کرد و کارت خبرنگاری افتخاری به ایشان اهدا شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی قدیمی‌ترین آژانس خبری در ایران محسوب می‌شود که در سال ۱۳۱۳ خورشیدی تاسیس شده و از نظر وسعت پوشش خبری و فعالیت دفاتر خبری در داخل و خارج از کشور بزرگترین بنگاه خبری ایران است.

۱۷مرداد یادآور شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور ارج نهادن به جایگاه خبر و خبرنگار، سالروز شهادت این شهید بزرگوار را در تقویم ملی به عنوان روز خبرنگار ثبت کرده است که در سال‌های اخیر این مناسبت به مدت یک هفته پاس داشته می‌شود.

صارمی سال ۱۳۴۷ در شهر بروجرد چشم به جهان گشود و ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ همراه با هشت دیپلمات ایرانی به دست گروه طالبان در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.