شبکه خبری سی‌ان‌ان:

اوکراین در عملیات تهاجمی علیه روسیه پیشرفتی نداشته است

منابع ارشد دیپلماتیک از نبود پیشرفت در عملیات تهاجمی اوکراین علیه مواضع روسیه در شرق خبر دادند.

با آغاز فصول گرم سال وعده‌های اوکراین برای خارج شدن از مواضع دفاعی و آغاز عملیات تهاجمی به منظور بازپسگیری مناطق از دست رفته از روسیه در جبهه‌های شرقی با تأخیر شروع و اکنون به کندی پیش می‌رود. با این حال آمریکا و متحدان کی‌یف در حال اعمال فشار به این کشور برای تعجیل در این موضوع هستند، زیرا کمک‌های آتی غرب به اوکراین در گروه موفقیت این کشور در عملیات تهاجمی اخیر است. 

به گزارش سی‌ان‌ان، یک دیپلمات ارشد غربی که خواست نامش فاش نشود امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد بعید است ارتش اوکراین در عملیات تهاجمی خود پیشرفت کافی برای تغییر موازنه در جبهه‌های جنگ با روسیه داشته باشد. 

وی افزود: «کی‌یف هنوز امیدوار است که در چند هفته آتی شاید بتواند اقبالی به منظور ایجاد پیشرفت‌هایی در جبهه‌های نبرد داشته باشد.»

یک منبع ارشد دیپلماتیک دیگر نیز در این باره گفت: «حقیقت این است که نیرو‌های اوکراینی هنوز از خط اول نبرد و خطوط دفاعی روسیه نیز عبور نکرده‌اند. بسیار بعید می‌دانم که پس از گذشت چند هفته از تلاش‌های نظامیان اوکراینی به واسطه شرایط سخت جبهه‌ها، آن‌ها توانسته باشند به پیشرفت چشمگیری در این زمینه دست یافته باشند.»

یک منبع ارشد آمریکایی که او نیز خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: «ما درک می‌کنیم که روند عملیات تهاجمی اوکراین بسیار سخت‌تر و آرام‌تر از آنچه برخی از جمله اوکراینی‌ها علاقه دارند در حال انجام است. با این حال ما همچنان بر این باوریم زمان و فضای کافی برای آن‌ها به منظور رسیدن به پیشرفت در جبهه‌های نبرد وجود دارد.»

«جان مرشایمر» بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان می‌گوید خارج شدن ارتش اوکراین از حالت تدافعی به تهاجمی به دلیل قدرت توپخانه‌ای بالای ارتش روسیه تنها باعث تار و مار شدن نیرو‌ها و تجهیزات این کشور خواهد شد. با این حال غرب به دنبال فشار به کی‌یف به منظور پیشبرد این عملیات است که چیزی جز خودکشی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار