ایجاد زنجیره ارزش در چرخه تولید لبنیات در گیلان

استاندار گیلان گفت: ایجاد زنجیره ارزش در چرخه تولید لبنیات، یکی از ظرفیت‌های توسعه محور استان گیلان، محسوب می‌شود.

استاندار گیلان در حاشیه بازدید از صنایع شیر گیلان، بااشاره به ظرفیت‌های مهم استان در تولید محصولات کشاورزی و لبنی گفت : یکی از این ظرفیت‌های تاثیرگذار و توسعه محور به ویژه در گیلان ، ایجاد زنجیره ارزش در چرخه تولید لبنیات است.

دکتر اسدالله عباسی ، باتاکید بر تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، افزود: حمایت از صنایع موفق و توسعه تجهیزات و ماشین آلات برای افزایش بهره‌وری ، گامی مهم در تحقق یافتن رشد تولید و افزایش اشتغال محسوب می‌شود.

وی گفت: با کامل کردن چرخه تولید و حمایت همه جانبه از تولیدات دانش بنیان ، باید برای شکل‌گیری هدف والا و اثربخشِ تولید و عرضه محصول ، از مزرعه تا سفره برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

مدیرعامل صنایع شیر ایران (پگاه) نیز در حاشیه این بازدید، با اشاره به ۲۸ شرکت تولیدی فعال در این صنایع گفت: ۸ شرکت تولیدی از جمله شرکت کشت و صنعت گیلان ، در بورس کشور فعال است.

عبدالامیر باروتکوب بر ظرفیت‌های مناسب گیلان برای توسعه و پیشرفت این صنعت اشاره کرد و افزود: کشت و صنعت پگاه گیلان این ظرفیت را دارد که با افزایش دام‌های مولد ، تولید محصولات و تنوع آن را برای عرضه به بازارهای مختلف به ویژه بازار گیلان افزایش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.