در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برگزاری بیش از یک میلیون و پانصد جلسه هیئت و مساجد در کشور

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بیش از یک میلیون و پانصد جلسه هیئت، مساجد و مواکب در کشور برگزار شده و هرساله مجوز ۱۱۵ هزار هیئت تمدید می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در آماری برگزاری جلسات هیئت، تکایا، مساجد، مواکب و خانگی را بیش از یک میلیون و پانصد جلسه در کشور دانست و گفت: اگر بخواهیم تعداد جلسات خانوادگی یعنی جلساتی که به عشق حضرت سیدالشهدا (ع) به صورت خانوادگی و بدون اعلام رسمی دورهم جمع می‌شوند حساب کنیم، خارج از شمارش است.

به گفته حریزاوی، وقتی ما با کشور متنوع از نظر زیستی و قومیتی مواجه هستیم و شیعه و سنی و اقوام مختلف سعی می‌کنند اتصال خود را به اهل بیت (ع) برقرار کنند، شمارش این خدمت کار آسانی نیست.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار هیئت فعال و حدود ۸۵ هزار مسجد در سطح کشور داریم. طبق اعلام رسمی، هرساله مجوز ۱۱۵ هزار هیئت تمدید می‌شود و سالی ۱۰ تا ۱۵ هزار هیئت به این آمار افزوده می‌شود. ما به دنبال آن هستیم، تمام قالب‌های تعظیم شعائر را بخاطر هم‌افزایی بین آن‌ها تحت پوشش قرار دهیم. وگرنه مقصود ما اعطای مجوز به معنای تنظیم‌گری نیست.

وی درباره بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌ها در مناسبت‌های مذهبی کشور و محصور نماندن این ظرفیت در ماه محرم گفت: هیئت یکی از فناوری‌هایی است، که اهل بیت (ع) بعد از واقعه عاشورا برای تبیین حقایق دین تاسیس کردند. در طول این سال‌ها هیئت‌ها شکوفا شده و برای حل مسائل اجتماعی، مشکلات مردم و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی فعال شدند.

برچسب ها: هیات ، محرم ، جهاد تبیین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.