در نشست خبرى مطرح شد؛

احداث ٢ هزار واحد پارکینگ/ کمتر از ١٠ درصد املاک در اسلام آباد سند دار هستند

شهردار منطقه٢ گفت:در بحث تامین منابع براى اجراى کلان پروژه ها، شهرداری منطقه ٢ عهده دار تامین قیر آسفالت براى تمامى مناطق بوده است.

مهدى صالحى شهردار منطقه ٢ در نشست خبرى که ظهر امروز برگزار شد، گفت: ما تا به امروز ٢٢ هزار تن آسفالت در معابر بزرگراهى توزیع کردیم. همچنین ٦٠ هزار تن آسفالت هم تا مهرماه توزیع خواهیم کرد.

وى بیان کرد: در بحث تامین منابع براى اجراى کلان پروژه ها، شهرداری منطقه ٢ عهده دار تامین قیر آسفالت براى تمامى مناطق بوده است، توسعه فضاهاى فرهنگى و ورزشى هم اقدامات خوبى انجام شده است.

شهردار منطقه ٢ اظهار کرد: احداث خط ١٠ مترو تهران در منطقه ٢، تامین مالی اش به عهده خود ماست و این کار دنبال مى شود همچنین پروژه هاى عمرانى هم در دستور کار است.

صالحی گفت: دو هزار واحد پارکینگ را در ٤ پروژه دنبال می‌کنیم که انشالله به صورت جدى انجام مى شود، ساماندهى میدان صنعت و تیمورى در دستور کار است، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومى هم یکى از راهبردهاى ما است.

وى تصریح کرد: متاسفانه یکى از معضلات ما، ترافیک عبورى است و ناظر بر ساکنین نیست و برنامه ریزى هایى براى آن انجام شده است؛ ٩٠ درصد گود برج میلاد ایمن سازى شده و گود دریا هم ٨٠ درصد ایمن سازى شده است.

شهردار منطقه ٢ خاطرنشان کرد: املاک متعلق به دولت در منطقه ٢ را به دولت معرفى کردیم تا تعیین تکلیف شود؛ املاک بخش خصوصى و عمومى را هم مولدسازى کردیم.

وى تاکید کرد: در اسلام آباد تنها کمتر از ١٠ درصد املاک سند دار هستند و هزینه هنگفتى به مالک باید بدهند که صاحب سند شوند. ما بحث کلید به کلید را در این مورد پیگیرى می‌کنیم.

صالحى بیان کرد:، بیشتر املاک این منطقه در حریم رودخانه هستند و اصلا نمی‌شود به آن‌ها سند داد، تا به امروز هم توانستیم نقش خود را در این زمینه خوب ایفا کنیم.

شهردار منطقه ۲ اظهار کرد: شهردار تهران در ابتدای سال ۱۴۰۲ طرح تحول ارائه خدمت در تهران را در ۴ رئوس برنامه اعلام و تحول کالبدی، تحول نرم افزاری، تحول درون زا و هوشمندسازی را مطرح کرد. تاکید این بود که تمام مدیران ذیل کارکردها و ماموریت های خود پیگیری کنند ، بر همین اساس بعد از جمع بندی صورت گرفته در منطقه در ۲۲ کلان پروژه و ذیل ۱۱۴ عنوان پروژه، سند تحولی منطقه آماده شده است . 

وی افزود: این پروژه ها سطح کلان و خرد و تاثیر شهری ، منطقه ای و محلی دارند. برخی از پروژه ها از قبل شروع و برخی نیز امسال شروع می شوند و برخی ها امسال و برخی دیگر حداکثر تا دو سال آینده به اتمام می رسند. 

صالحی ادامه داد: در ذیل بحث ایمنی و تاب آوری شهری، ۸ پروژه تعریف کردیم که دو مورد ناظر بر ساماندهی مسیل ها است ، از مجموع ۷ رود دره شهر ، دو رود دره اسلام و آباد و فرحزاد در منطقه ۲ واقع شده است و موضوع ایمنی روددره ها و مسیل ها مورد توجه قرار گرفته است. ساماندهی کانال شایق و ساماندهی کانال اوین درکه در حد فاصل شمالی انجام می شود . ایمنی ساختمان‌ها در مقابله حریق و مقاوم سازی در بحث سازه نیز در دستور کار است. 

وی عنوان کرد: در بحث تامین منابع، خارج از عرف عمل نکردیم، از منابع مغفول در سیستم که بعضا ۳۰ سال مور غفلت واقع شده بود استفاده و آن‌ها را مولدسازی کردیم. مثل زمین‌هایی که سال‌ها بود که تملک شده بود، اما کسی از آن‌ها خبر نداشت،   این زمین‌ها را شناسایی و کشف کردیم و سند آن به نفع شهرداری منتقل و بارگذاری روی اپآن انجام و از آن استفاده شد. 

صالحی با بیان اینکه در حوزه قرارگاه جهادی مسکن تسهیل گری می‌کنیم، گفت: املاک متعلق به شهرداری را مولد سازی کردیم که تا امروز از آن هزار واحد در آمده است، همچنین املاک متعلق به دولت را به آن‌ها معرفی کردیم، علاوه بر این از ظرفیت کمیسیون ماده پنج به صورت قانونی استفاده و املاک بخش خصوصی و عمومی را نیز مولد کردیم. 

به گفته شهردار منطقه ۲؛ پروژه اکو پارک در دست اجرا است و برای حل بخش معارضین آن در حال مذاکره با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستیم.   

وی افزود: سرانه فضای سبز منطقه بالاتر از متوسط شهر تهران است و نیاز به آب بالایی برای آبیاری فضای سبز داریم، بر همین اساس استفاده از پساب را از ۲ به ۹ میلیون متر مکعب می‌رسانیم که با این گونه اقدامات، تامین پایدار آب فضای سبز را بدون استفاده از منابع زیر زمینی خواهیم داشت. در کنار آبیاری فضای سبز از محل پساب‌های شهری  استفاده از تصفیه خانه‌ها را خواهیم داشت؛ تصفیه خانه بوستان نهج البلاغه تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود و تصفیه خانه سازمان آب سال آینده بهره برداری می‌شود. 

صالحی ادامه داد: در تامین برق، یک نیروگاه یک مگاواتی را وارد چرخه کردیم و همچنین در بحث فاضلاب شهری با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب، مشکل فاضلاب محله فرحزاد و اجرای شبکه فاضلاب این محله در حال اجراست که تاکنون ۱.۵ کیلومتر از ۹ کیلومتر آن انجام شده است و با این اقدام دیگر ورود فاضلاب این محله به روددره فرحزاد را نخواهیم داشت، علاوه براین در اکو پارک سه تصفیه خانه لوکال و محلی نیز پیش بینی شده است. 

شهردار منطقه ۲ اضافه کرد: این منطقه حدود ۴۶ پروژه طرح من شهردارم دارد که تا کنون به طور متوسط ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴ پروژه آن به اتمام رسیده است و تعداد پروژه‌هایی که هنوز شروع نشده بسیار معدود است. پیش بینی ما این است که عمده این پروژه‌ها تا مهر ماه به اتمام می‌رسد. 

وی در پایان در خصوص حادثه ریزش ساختمان‌های غیرمجاز و ناایمن در منطقه ۱۹ نیز بیان کرد: تا وقتی که ساخت و ساز غیرمجاز، تخلفی معادل با رد شدن از چراغ قرمز باشد و جرم تلقی نشود،   زمینه بروز موارد اینچنینی وجود دارد، کما اینکه ما نیز در منطقه محلاتی داریم که ساخت و ساز غیر مجاز در آن وجود دارد، اما اجازه ندادیم نهادینه و تبدیل به یک فرایند تعریف شده شود، نمونه آن را در محله اسلام آباد دیدیم که برخورد قانونی با آن انجام شد و سعی می‌کنیم  اجازه ساخت آن حتی در پایین‌ترین میزان را نیز ندهیم. 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار