مدیرکل امور بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت ایران:

حمایت نهادهای بین‌المللی از پناهندگان نتیجه محور باشد

مدیرکل امور بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت ایران با هماهنگ کننده منطقه‌ای سازمان اینترسوس دیدار و گفتگو کرد.

روح الله قادری مدیرکل امور بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت ایران در دیدار با متیو برونلی هماهنگ کننده منطقه‌ای اینترسوس(Intersos) خواستار بازبینی جدی چگونگی ارائه خدمات به جامعه پناهندگان و مهاجران در کشورهای میزبان از سوی سازمان‌های بین‌المللی شد.

وی ادامه داد: نیاز سنجی دقیق جامعه هدف در اجرای طرح‌ها به عنوان نخستین و مهمترین گام در دستور کار قرار گیرد و پس از آن، فعالیت‌ها نتیجه محور و در جهت برطرف کردن نیازهای اساسی پناهندگان آسیب پذیر تعریف شود.

مدیرکل امور بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت اضافه کرد عمده طرح‌های سال آتی می بایست زیر ساختی باشد و جامعه میزبان پناهندگان را نیز در بر گیرد.

قادری همچنین در خصوص همکاری و مساعدت برای اجرای فعالیت‌های سازمان اینترسوس در جمهوری اسلامی ایران مطابق توافق همکاری مشترک در سال جاری میلادی نیز مشروط به اجرای خواسته‌های ایران اعلام آمادگی کرد. 

وی با بیان اینکه تحریم‌های برخی کشورهای به ظاهر کمک کننده در امور بشر دوستانه، ظالمانه و یک‌جانبه است، تمرکز سازمان‌های بین‌المللی از جمله دفتر نمایندگی اینترسوس را در فراهم آوری تجهیزات مورد نیاز ضروری دانست.

هماهنگ کننده منطقه‌ای سازمان اینترسوس هم در این دیدار با تشکر و قدردانی از حمایت‌های مستمر سازمان ملی مهاجرت، گزارشی اجمالی در خصوص فعالیت‌های سازمان اینترسوس در سطح جهان و جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

برونلی با تاکید بر اجرای طرح‌ها در حوزه‌های مختلف در راستای نیازمندی‌های اعلام شده و مطابق با سیاست‌های کلی سازمان ملی مهاجرت افزود: در سال آتی میلادی سازمان اینترسوس در جمهوری اسلامی ایران، جذب اعتبارات مالی بیشتر در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به پناهندگان آسیب پذیر را هدف عمده خود تعریف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار