بورس وال استریت برای دومین روز متوالی قرمز شد

با انتشار اخبار کاهش صادرات و واردات چین، شاخص بورس نیویورک برای دومین روز متوالی قرمز شد.

بورس نیویورک برای دومین روز متوالی در انتظار انتشار شاخص قیمت آمریکا و پس از اخبار ناخوشایند از اقتصاد چین به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شاخص داوجونز با کاهش ۰.۵۴ درصدی به ۳۵ هزار و ۱۲۳ ممیز ۳۶ واحد رسید. نزدک هم با ۱.۱۷ درصد کاهش به ۱۳ هزار و ۷۲۲ ممیز ۲ واحد رسید. شاخص اس اند پی ۵۰۰ هم ۰.۷۰ درصد کاهش یافت و به ۴ هزار و ۴۶۷ ممیز ۷۱ واحد رسید.

پیتر کارلیدون از اسپارتام کپیتال سکیوریتی می‌گوید بازار در حالت انتظار عصبی است. چین داده‌های جدید ناامید کننده‌ای منتشر کرده است. پس از اعلام اخبار کاهش صادرات و واردات در روز قبل، پکن از کاهش ۰.۳ درصدی شاخص قیمت مصرف کنند در ماه ژوئیه خبر داد. پیتر کاردیلو گفت این خبر در مقیاس جهانی منفی است. به طور خلاصه، چین در حال ورود به تورم است.

سرمایه گذاران همچنین در انتظار انتشار آمار تورم در آمریکا که پنجشنبه قبل از آغاز به کار وال استریت برای شاخص قیمت مصرف کننده و جمعه برای قیمت تولید کننده منتشر می‌شود محتاط مانده اند. تحلیلگران انتظار دارند تورم سالانه ۳.۳ درصد باشد و این در حالیست که این رقم در ماه ژوئن ۳ درصد بود. این ارقام انتظارات در باره جهت گیری سیاست پولی آمریکا را تقویت می‌کند، زیرا بخش عمده سرمایه گذاران بر این باورند که بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر به بررسی وضع نرخ بهره خواهد پرداخت.

در بازار اوراق قرضه، نرخ‌ها در حدود ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه به وقت گرینویچ به ۴.۰۰ درصد در مقابل ۴.۰۲ درصد روز قبل کاهش یافت. از سوی دیگر، دیزنی که با اندکی کاهش برابر با ۰.۶۹ درصد بسته شد، در معاملات الکترونیکی ۲.۰۶ درصد کاهش یافت. این در حالیست که عملکرد مالی سه ماهه آن فراتر از پیش بینی‌ها بود. پس از بسته شدن بازار، همان طور که انتظار می‌رفت دولت بایدن محدودیت‌هایی را برای سرمایه گذاری آمریکا در پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در چین مانند هوش مصنوعی اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار