استقبال بیش از ۵۸۰۰۰ خانوار مشمول در سیستان و بلوچستان از کالابرگ الکترونیکی

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، بالغ بر ۵۸ هزار و ۳۷ خانوار مشمول از این طرح در استان استقبال کردند.

 خلیل‌احمد سلامی   اظهار کرد: در موضوع « جهاد تبیین » که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز است، نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه بسیار مهم و حساس است.

وی افزود: نیاز امروز جامعه، گسترش و تقویت امید آفرینی در تمامی عرصه ها است، چرا که مکدر ساختن ذهن مردم از طریق پمپاژ اخبار منفی و مایوس کننده و ترویج ناامیدی و ناامنی بوسیله بلندگوهای تبلیغاتی و معاند راهبرد دشمنان این مرز و بوم است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه به تشریح برنامه ها و اقدامات حوزه کاری پرداخت و گفت: دولت سیزدهم به منظور ارتقای وضعیت معیشتی شهروندان، طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرایی کرد.

سلامی اضافه کرد: در مرحله جدید این طرح سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت خرید ۵۰ درصد یعنی ۲۰۰ هزار تومان از ۴۰۰ هزار تومان یارانه خود، مشمول افزایش ۱۲۰ هزار تومانی یارانه می‌شوند.

وی افزود: استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی برای جامعه هدف کاملا اختیاری است ولی کسانی مشمول افزایش یارانه می‌شوند که ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را در طرح کالابرگ الکترونیکی و از ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده استفاده کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از استقبال ۵۸ هزار و ۳۷ خانوار مشمول از طرح در استان خبر داد و اظهار کرد: مجموع تراکنش های مالی انجام شده در استان ۱۳۱ هزار و ۱۱۸ تراکنش با رقمی بالغ بر ۱۱۳ میلیارد تومان است.

سلامی صیانت از نیروی کار و حفظ و حراست از مشاغل موجود را به اندازه ایجاد اشتغال جدید در استان حائز اهمیت بیان کرد و گفت: از ظرفیت های قانونی در کنار ترویج فرهنگ صلح و سازش برای تثبیت جایگاه کارگران در واحد‌های تولیدی و رشد بهره وری در استان استفاده میکنیم.

وی تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال جاری را ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر بیان کرد و افزود: از اول اردیبهشت تا به امروز اطلاعات حدود ده هزار شاغل جدید در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار