جدیدترین کشف دانشمندان درباره یک داروی معروف قلب

بر اساس یافته های جدید محققان، وارفارین داروی معروف قلب دارای پتانسیل ضد سرطان است.

طبق مطالعه محققان دانشگاه کلمبیا، وارفارین که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، به نظر  می‌رسد خواص ضد سرطانی قوی دارد. 

این مطالعه که بر روی سلول‌های انسانی و موش انجام شد، نشان داد که وارفارین مانع از تداخل تومور‌ها با مکانیسم خود تخریبی می‌شود که این روند را سلول‌ها با تشخیص جهش یا سایر ناهنجاری‌ها شروع می‌کنند.

 وی گو، استاد پاتولوژی و زیست شناسی سلولی آبراهام و میلدرد گلدشتاین (در موسسه ژنتیک سرطان) در کالج پزشکان و جراحان واگلوس دانشگاه کلمبیا، گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که وارفارین، که قبلاً توسط FDA تأیید شده است، می‌تواند برای درمان انواع سرطان‌ها از جمله سرطان پانکراس استفاده شود.

وارفارین (که با نام تجاری کومادین نیز شناخته می‌شود) اولین بار در سال ۱۹۵۴ برای استفاده پزشکی مورد تایید قرار گرفت. از آن زمان به عنوان یک درمان اصلی برای جلوگیری از لخته شدن خون که می‌تواند باعث سکته مغزی، حمله قلبی یا آمبولی ریه شود، تبدیل شده است.

وارفارین همچنین یک مهارکننده شناخته شده VKORC۱L۱ است، بنابراین محققان پتانسیل آن را به عنوان یک داروی سرطان بررسی کردند. آن‌ها دریافتند که وارفارین، با کاهش فعالیت VKORC۱L۱، سلول‌های سرطانی پانکراس انسانی را نسبت به فروپتوز حساس کرده و رشد تومور را در مدل موش سرطان پانکراس به شدت سرکوب می‌کند.

محققان متوجه شده‌اند که بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، معده و کولورکتال که وارفارین دریافت کرده‌اند به طور قابل‌توجهی نسبت به افرادی که سایر دارو‌های ضد انعقاد مصرف می‌کنند، زنده مانده‌اند.

گو افزود: از آن جایی که وارفارین به طور گسترده برای بیماران سرطانی استفاده شده است، ما فکر می‌کنیم وارفارین می‌تواند به زودی به عنوان یک داروی ضد سرطان، به ویژه برای تومور‌هایی با سطوح بالای بیان VKORC۱L۱ آزمایش شود.

برچسب ها: سرطان ، وارفارین ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار