وضعیت شناور خارجی حادثه دیده در آب‌های عسلویه پایدار شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به پایدار شدن وضعیت شناور خارجی (White Purl) عسلویه، مرحله نهایی عملیات اطفاء حریق عملیاتی می‌شود.

حمد شکیبی نسب که از بدو وقوع حادثه با هدف مدیریت بحران در منطقه عملیات حاضر شده، روز جمعه در تشریح آخرین وضعیت کشتی خارجی   اظهار کرد: این شناور در چهارشنبه هفته جاری جهت بارگیری گاز ال.پی. جی وارد لنگرگاه عسلویه شد که در ساعت ۱۵ روز گذشته گزارشی مبنی بر شرایط اضطرار از شناور White Purl دریافت شد.

وی بیان کرد: با اقدام به موقوع و تشکیل تیم مدیریت بحران در همان دقایق اولیه چهار شناور آتشخوار سازمان بنادر و دریانوردی و چهار شناور آتشخوار بخش خصوصی به منطقه اعزام و عملیات اطفاء را آغاز کردند.

شکیبی نسب یادآور شد: بعد از وقوع انفجارهای اولیه شناور خارجی، شناور ناجی اقدام به گرفتن ۲۲ سرنشین کشتی White Purl کرد و آنان را در سلامت کامل به بندر خدماتی پارس انتقال داد.

وی ادامه داد: با تداوم انفجارهای مقدماتی در شناور مضطر، با هدف تامین ایمنی شناورهای عبوری تا پنج مایلی اطراف کشتی حادثه دیده پاک سازی شد تا در صورت وقوع انفجار آسیبی به شناورهای عبوری نرسد.

شکیبی نسب عنوان کرد: در ادامه عملیات اطفاء حریق با توجه به کج شدن کشتی White Purl به سمت راست امکان کولینگ وجود نداشت و باید منتظر ماند تا با سوختن ۴۰ تن گاز ال.پی.جی سوخته و تمام شود و در نهایت مرحله نهایی عملیات اطفاء حریق به اجرا درآید.

وی گفت: این کشتی ها برای کولینگ و نیاز خود ۴۰ تن ال.پی.جی در مخزن خود نگهداری می کنند که عملیات اطفاء با سوختن کامل گاز ال‌.پی.جی اجرایی می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: همچنین ظرفیت این کشتی ۶ هزار و ۵۰۰ تن است که با توجه به وقوع حادثه آتش سوزی موفق به بارگیری نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.