نشست هماهنگی مدیران مواکب با کمیسیون فرهنگی ستاد اربعین حسینی

نشست هماهنگی مدیران مواکب با کمیسیون فرهنگی ستاد اربعین حسینی در دفتر بعثه رهبر انقلاب اسلامی در قم برگزار شد.

نشست هماهنگی مدیران مواکب کشور‌های مهمان عراق از ایران، پاکستان و افغانستان با کمیسیون فرهنگی ستاد اربعین حسینی جمهوری اسلامی ایران، در دفتر بعثه رهبر انقلاب اسلامی در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبارز، مسئول دفتر نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در قم و هیئت همراه از شرکت‌کنندگان در این نشست بودند.

محمدحسین عسکری مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی در سخنانی گفت: برای امسال شعاری تحت عنوان حیاتناالحسین انتخاب شده که بتوانیم در گام دوم انقلاب سیره، سلوک و سبک زندگی اسلامی را از اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در بین جامعه امت اسلامی ترسیم کنیم.  

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به مسئولیت‌های موکب داران ابراز داشت که احترام گذاشتن به حکومت فعلی در عراق و تکریم فرهنگ، آداب و رسومات مردم آن کشور به عنوان میزبان و تقویت مرجعیت دینی به خصوص شخص حضرت آیت الله العظمی سیستانی مدظله العالی و از طرف دیگر ما هر کاری را که در عراق انجام می‌دهیم موظف هستیم تا با مرجعیت نجف هماهنگ باشیم و هیچ کاری نباید بدون هماهنگی صورت بگیرد.

مسئول فرهنگی ستاد اربعین حسینی افزود: مدیران مواکب به راه اندازی برنامه‌های متنوع خوب فرهنگی توجه ویژه داشته باشند و از بلند کردن صدای مداحی بپرهیزند و به جای آن به نماز، زیارت عاشورا و اربعین، آل یاسین و با بی احترامی‌هایی که چندی قبل به ساحت مقدس کتاب آسمانی شد باید برنامه‌هایی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی توجه صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.