طلابی از سراسر کشور در دوره‌ای ۵ روزه با اندیشه‌های و سیره‌های امام خمینی رحمت الله علیه آشنا شدند.

 جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با شرکت در همایشی با عنوان «مثل خمینی» با سیره رفتار و آثار علمی حضرت امام راحل آشنا شدند.

مسئول خانه طلاب جوان گفت: در این اردوی ۵ روزه ۱۵۰ نفر از طلاب سراسر کشور در کلاس‌های معرفتی و سبک زندگی طلبه در عصر انقلاب اسلامی حضور یافتند.

حجت الاسلام عصار افزود: امروز حوزه‌های علمیه نیازمند توجه به الگو‌ها و اسوه‌هایی است که بتواند در زندگی و درس و بحث و تبلیغ خود از آن استفاده کند.

وی افزود: حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب جز اسوه‌هایی هستند که در قله‌های معرفت دینی قرار دارند و تلاش می‌کنیم که طلاب را با این بزرگان آشنا کنیم.

مسئول خانه طلاب جوان یادآور شد در این دوره‌ها از طلاب دعوت می‌کنیم آثار و مبانی امام راحل مطالعه کنند و در ذیل آن زندگی طلبی خود را بسازند و در عرصه تبلیغ نیز مبلغ افکار و اندیشه‌های بزرگانی همچون امام راحل باشند.

مسئول سازمان بسیج اساتید و طلاب حوزه علمیه قم هم در حاشیه این همایش علت نامگذاری این همایش را به عنوان مثل خمینی آشنایی طلاب با شخصیت امام در ابعاد عرفانی علمی و معرفتی عنوان کرد و یادآور شد: طلاب باید بدانند که یک طلبه در عصر انقلاب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

وی افزود: الگوگیری از حضرت امام راحل می‌تواند طلاب را قله‌های معرفتی و علمی سوق دهد.

حجت الاسلام سید حقی با بیان اینکه از این طلاب در مسئولیت‌های مختلف و نهاد‌های و تشکیلات حوزه استفاده خواهد شد، افزود: تلاش خواهیم کرد دوره‌ها به صورت پیشرفته‌تر تا پایان امسال ادامه یابد.

در این همایش اساتیدی همچون حجت الاسلام رحیمیان تولیت آستان مقدس مسجد جمکران و از همراهان حضرت امام خمینی بخشی از زندگی معنوی و علمی امام راحل را تبیین کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار