مسکو: ۲۰ پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه را منهدم کردیم

وزارت دفاع روسیه خبر داد ۲۰ پهپاد اوکراینی بر فراز شبه جزیره کریمه را با پدافند هوایی این کشور منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه از انهدام ۲۰ پهپاد اوکراینی که قصد حمله به شبه جزیره کریمه را داشتند خبر داد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد این تلاش برای حمله به کریمه هیچ تلفات و خسارتی بر جا نگذاشت.

به گزارش راشاتودی، پیش از این مقامات روسیه پل کریمه را برای حدود دو ساعت بستند و اعلام کردند که سامانه‌های پدافند هوایی بر فراز شبه جزیره فعال شده است.

«سرگئی کریوچکوف» مشاور فرماندار کریمه پیش‌تر گفته بود سامانه‌های پدافند هوایی در دفع حملات هوایی در بخش‌های مختلف این شبه‌جزیره مشارکت دارند. به گفته مقام‌های حمل‌ونقل کریمه، تردد روی پل کریمه که این شبه‌جزیره در دریای سیاه را به منطقه «کراسنودار» روسیه متصل می‌کند، حدود دو ساعت از یک و سی دقیقه بامداد (به وقت محلی) متوقف شد. 

روسیه، کریمه را در سال ۲۰۱۴، هشت سال قبل از آغاز بحران کنونی اوکراین، در پی یک همه‌پرسی به خاک خود ضمیمه کرد و بار‌ها هشدار داده، حمله به این شبه‌جزیره به منزله حمله به خاک روسیه است. 

از اوایل مه و بعد از دفع حمله پهپادی به کرملین، حملات هواپیما‌های بدون سرنشین به مناطق تحت کنترل مسکو در اوکراین و همچنین در خاک روسیه افزایش یافته است. اوکراین هرگز به طور مستقیم مسؤولیت این حملات را برعهده نگرفته، اما می‌گوید تخریب زیرساخت‌های نظامی روسیه برای پیشبرد ضدحملات بسیار مهم است. 

ارتش اوکراین چهارم ژوئن ضدحملات خود را که تبلیغ زیادی برای آن کرده بود، آغاز کرد؛ اما علی‌رغم سیلی از تجهیزاتی که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت چشمگیری در مقابل روسیه به دست آورد و موفق به شکستن خطوط دفاعی ارتش روسیه نشده است.

هفته گذشته، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تلفات اوکراین از زمان آغاز عملیات در اوایل ژوئن را بیش از ۴۳ هزار نیرو و نزدیک به پنج هزار قطعه تجهیزات نظامی برآورد کرد. به باور بسیاری از تحلیلگران، کمک‌های بیشمار کشور‌های غربی به اوکراین تفاوت چندانی در وضعیت فعلی مبارزه به وجود نیاورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار