نجات بانوی کوهنورد آسیب دیده در ارتفاعات سبلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر اردبیل زن ۵۲ ساله را در ارتفاعات سبلان نجات دادند.

حمید قویدل گفت: طی تماس تلفنی مردمی با شماره ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات استان مبنی بر مفقودی یک نفر کوهنورد در ارتفاعات سبلان، بلافاصله یک تیم عملیاتی متشکل از ۶ نفر نجاتگر جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر و یک نفر تکنسین اورژانس با یک دستگاه خودرو امدادی به منطقه حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل می گوید: بعد از چندین ساعت تلاش تیم‌های عملیاتی این جمعیت فرد مفقودی در حوالی قله سبلان پیدا و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر به محل امن پناهگاه انتقال و جهت تکمیل مراحل درمانی به عوامل اورژانس حاضر در پناهگاه تحویل داده شد.

او همچنین افزود: نجاتگران این جمعیت پیکر مرد ۵۸ ساله را در که اثر ایست قلبی در ارتفاعات کوه سبلان جان باخته بود، به پناهگاه انتقال دادند.

قویدل افزود: این کوهنورد به علت افت فشار و کاهش سطح هوشیاری در ارتفاعات کوه سبلان (نزدیکی سنگ پروانه) دچار ایست قلبی شده بود که پس از گزارش حادثه ۲ تیم کوهستان از جمعیت هلال احمر مشگین‌شهر متشکل از ۶ نفر با یک دستگاه خودرو آمبولانس به منطقه حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل می گوید: نجاتگران جمعیت هلال احمر پس از حضور در صحنه حادثه و بررسی علایم حیاتی پیکر بی‌جان این فرد را بعد از تثبیت منطقه بر روی بسکت به پایین انتقال و به بیمارستان ولیعصر (عج) مشگین شهر تحویل دادند.

او می گوید: با توجه به فصل صعود به ارتفاعات در استان کوهنوردان از صعود انفرادی پرهیز کرده و هنگام صعود در مناطق کوهستانی لوازم و ابزار کوهنوردی اعم از لوازم فنی، پوشاک، تغذیه، وسایل امدادی و تلفن همراه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.