در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راه اندازی ترمینال مجهز مسافری برای جابه جایی زائران در ایام اربعین

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: برای جابه جایی زائران از بندر خرمشهر و بندر آبادان به بندر بصره عراق ترمینال مجهزی راه اندازی شده است.

 آقای علی اکبر صفایی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص جابه جایی مسافران از طریق شناور‌های مسافری برای ایام اربعین گفت: برای ایام اربعین امسال ترمینال مجهز مسافری با امکانات بسیار خوب رفاهی در بندر خرمشهر ودر بندر آبادان ایجاد شده و محیای پذیر ش مسافران است که در این ترمینال در کنار مباحث حمل ونقل مسافری با شناور‌های مسافری مناسب تعریف شده است.

به گفته معاون وزیر راه وشهرسازی، تردد از این بنادر با حمل ونقل دریایی از طریق اروند کنار به بنادر استان بصره انجام می‌شود که کمتر از ۱۰ دقیقه است و کمک بسیار موثری به حمل ونقل زائران در ایام اربعین می‌کند و در کنار حمل ونقل ریلی، هوایی توزیع مناسب مسافران صورت گیرد تا مسافران به بصره هدایت و از بصره به کربلا برسند.

او گفت: وزارت خارجه ونمایندگان باید پیگیر این موضوع شوند و باید عراق اعلام آمادگی کند که تجهیزات بندری در این حوزه مهیا کند و به محض این آمادگی یک حمل ونقل مناسب در این بخش ایجاد می‌شود که برای اولین بار در این حوزه دریایی کشور است.

صفایی افزود: سازمان بنادر و دریا نوردی برای نوسازی ۵۰ فروند شناور‌ی مسافری از محل وجوه اداره شده برای بنادر عباس و بندر شهید حقانی به قشم تسهیلات پرداخت می‌کند، همچنین پیش از این هم سازمان بنادر و دریا نوردی برای تعمیرات ۴۰ فروند شناور تا به امروز تسهیلات ۵ میلیارد تومانی پرداخت کرده است و این روند همچنان ادامه دارد.
 
او گفت: برای این ۵۰ فروند ۵هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که زمینه ساز نوساز اساسی در حوزه دریا و بندر می‌شود که مردم را جابه جا می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی تاکید کرد: رسوب کالا در بنادر کشور کاهش چشمگیری یافته است و پیش از این ۴ میلیون تن کالای اساسی رسوب کرده بود که امروز در بخش‌های مختلف بندری به ۲ تا ۳ میلیون تن رسیده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: در حوزه گردشگری دریایی و مسافری یکی از مورد‌های مهم در بحث اقتصاد دریا محور است و این موضوع در بندر چمخاله از طریق سرمایه گذاری در حال انجام است.

او گفت: در بندر عباس، بندر ناخدا و جزیره هرمز یک مثلث گردشگری شکل گرفته و کار‌های پروژه عمرانی خوبی صورت گرفته که پیشرفت ۲۵ درصدی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار