کشف دومین لاشه فُک خزری در ساحل جویبار

با پیدا شدن لاشه یک قلاده فُک خزری تلف شده در ساحل جویبار تعداد لاشه‌های کشف شده این گونه جانوری در این ساحل به دو قلاده رسیده است

عرب رئیس اداره محیط زیست جویبار گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان بعد از دریافت گزارش تلف شدن یه قلاده فک خزری در ساحل جویبار، به محل اعزام و لاشه آن را در ساحل پیدا کردند.

او افزود: لاشه این فک خزری که سالم بود، برای نمونه برداری به اداره کل محیط زیست استان انتقال یافت تا علت تلف شدن آن مورد بررسی و نمونه برداری قرار گیرد.


رئیس اداره محیط زیست جویبار با بیان اینکه این دومین فوک خزری تلف شده است که امسال در ساحل جویبار کشف شده خاطرنشان کرد: همه ساله ۲ الی ۳ مورد فوک خزری در ساحل جویبار به کنار زده و به ساحل انتقال داده می‌شود؛ که بیشتر دلایل آن بیماری است.

عرب از اختصاص ۱۷ هزار متر مربع زمین برای ساخت مرکز تحقیقات فوک خزری مازندران در جویبار خبر داد که با تخصیص اعتبارات لازم برای این طرح عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

فُک کاسپین تنها پستاندار دریای خزر است که به دلیل صید بی‌رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند به حمایت بین‌المللی است.

برچسب ها: فوک خزری ، فک خزری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.