احداث شبکه آبیاری سدبیدکان آماده واگذاری به بخش خصوصی

مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از آمادگی واگذاری احداث شبکه آبیاری سدبیدکان به بخش خصوصی برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی خبر داد.

غلامرضا ذاکری گفت: احداث شبکه فرعی آبیاری اراضی زیر سد بیدکان در سطح بیش از ۲ هزار هکتار در دست اجرا است که شرایط واگذاری به بخش خصوصی را داشته و از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌شود.

وی افزود: سرمایه گذاران با انعقاد قرارداد با کشاورزان شبکه آبیاری مذکور را اجرا و بصورت توافقی کشاورزان مدت زمان خاصی اراضی مذکور را جهت کشت وکار به سرمایه گذار واگذار می‌کنند. 

ذاکری اضافه کرد: هشت طرح تامین و انتقال آب واجرای شبکه آبیاری در سطحی حدود چهار هزار و ۷۰۰ هکتار در دست اجرا است و برای تکمیل و بهره‌برداری بخش تأمین و انتقال آب و اجرای شبکه آبیاری نوین به اعتباری بالغ‌بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: اجرای طرح‌های قابل‌واگذاری، زمینه اشتغال دو هزار نفر را به‌صورت مستقیم فراهم خواهد کرد و نقش مهمی در افزایش تولیدات بخش کشاورزی شامل زراعت و باغات دارد.

ذاکری توضیح داد: این هشت طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی متوسط بالای ۵۰ درصد در دست اجرا است که دارای تخصیص آب در مجموع حدود دو هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام تأمین و انتقال آب و توسعه کشاورزی در اراضی شیب‌دار باهدف حفاظت اراضی کشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه اراضی زراعی و باغی در دست اجرا است که به‌دنبال آن رفع محرومیت، ایجاد اشتغال، تولید و افزایش درآمد ممکن خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار