تامین اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریالی جهت ادامه عملیات ساخت راه آهن

استاندار کرمانشاه از دستور وزیر راه و شهرسازی برای تامین اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریالی جهت ادامه عملیات ساخت راه آهن کرمانشاه–اسلام آبادغرب خبر داد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جمع مدیران استان کرمانشاه در سرسرای جلسات استانداری، گفت : یکی از پروژه‌های کلان استان کرمانشاه بدون تردید راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این پروژه یکی از طرح‌های مهمی است که باتوجه به برخی از ظرفیت‌های استان مانند تولید سالانه ۱۲۰ میلیون تن تولیدات صنعتی، ۲۰ میلیون تن تولیدات معدنی و پنج میلیون تن تولیدات کشاورزی، حجم بالای تردد زوار از مرز‌های استان و نیز درخواست مردم عراق برای تردد از مرز‌های ما به منظور سفر به مشهد مقدس، هم برای مسافر و هم برای بار یک طرح کاملا راهبردی است.

رئیس شورای اداری استان کرمانشاه بیان داشت: متاسفانه طی بازدید‌هایی که چندی قبل از این پروژه داشتم، تقریبا در حال رکود بود، لذا پیگیری‌هایی را در دستور کار قراردادیم تا در نهایت منجر به این شد که طی روز‌های اخیر موافقت تخصیص حداقل ۲۰هزار میلیارد ریال و تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال را برای آن گرفتیم.

وی تاکید کرد: با این اعتبار، پروژه راه آهن کرمانشاه به اسلام آبادغرب فعال می‌شود و امیدواریم تا دهه فجر یا پایان سال آینده به اتمام برسد.

استاندار کرمانشاه به پیگیری‌های انجام شده در حوزه مسکن هم اشاره کرد و گفت: تا چند ماه گذشته وضعیت متزلزلی در این رابطه داشتیم، اما با تلاش‌های صورت گرفته یک پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی را که از سه سال قبل شروع شده بود و بنا به دلایلی در همان سال متوقف مانده بود را با هماهنگی با رئیس بنیاد مستضعفان به چرخه فعالیت بازگرداندیم.

صحرایی احداث ۱۴ هزار واحد مسکن دیگر با کمک بانک مسکن، تسریع در تکمیل باند فرودگاه و افزایش تعداد پروازی‌های کرمانشاه را از دیگر اقدامات برای توسعه استان عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.