ظروف کشت بافت و سلول بومی سازی شد

فناوران یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید پتری دیش و فلاسک ویژه کشت سلول شدند.

محسن رشید مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: ما برای اولین بار موفق به تولید پتری دیش و فلاسک کشت سلول در ایران شده‌ایم. فلاسک کشت سلول در آزمایشگاه‌های درمان ناباروری، تولیدات دارویی و ... کاربرد دارد.

وی افزود: کشت سلول یکی از مراحل مهم تحقیقات آزمایشگاهی (in vitro) سلول‌ها است. به کمک روش‌های کشت سلول می‌توان مورفولوژی سلول‌ها، سرعت تقسیم آن‌ها، پاسخ آن‌ها به تغییرات محیطی و فیزیولوژیک (دارو یا جهش ژنتیکی) را بررسی کرد. فلاسک کشت سلولی یکی از ابزار‌های اصلی مورد نیاز برای کشت سلول‌ها است.

رشید ادامه داد: فلاسک کشت سلول یکی از ابزار‌های آزمایشگاه زیست‌شناسی است. این ابزار از شیشه یا پلیمر‌های (پلی‌استیرن) خنثی ساخته می‌شود تا محیط مناسبی برای رشد انواع سلول‌های پروکاریوت و یوکاریوت ایجاد کند.

وی با اشاره به این که کشت سلولی یکی از مراحل اولیه در انجام بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی بر سلول‌های جانوری برای بررسی آنزیم‌ها، اسید‌های نوکلئوئیک، آنتی‌بادی‌ها و مسیر‌های بیوشیمیایی است، گفت: به علاوه بسیاری از تست‌های تشخیصی در آزمایشگاه‌های میکروب‌شناسی بر اساس کشت باکتری و آنالیز کلونی‌های تشکیل شده از یک نمونه انجام می‌شود. به همین دلیل انتخاب فلاسک یا پلیت کشت مناسب برای راحتی کاربر، دستیابی به تعداد مناسب سلول و کمترین میزان آلودگی سلول‌ها بسیار اهمیت دارد.

برچسب ها: دانش بنیان ، کشت سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار