آلمان پهپاد‌های شناسایی مدرن به اوکراین ارسال می‌کند

آلمان قصد دارد هواپیما‌های شناسایی مدرن بدون سرنشین را در اختیار اوکراین قرار دهد.

شرکت آلمانی "راین متال" قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی سامانه هواپیماهای بدون سرنشین نسل جدید "لونا" را به اوکراین عرضه کند.  روزنامه "بیلد" به نقل از منابعی در این شرکت فاش کرد که آن‌ها گفته‌اند "سیستم پهپاد از یک ایستگاه کنترل زمینی که شامل چندین پهپاد و یک دستگاه پرتاب است" تشکیل شده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که پهپاد‌های "لونا" می‌توانند به عنوان یک سیستم شناسایی مورد استفاده قرار گیرند.

به نوشته این روزنامه، نسل جدید این پهپادها "سوپر پهپاد" نامیده می‌شوند و به این نکته اشاره می‌کنند که آن‌ها "قابلیت دیدن و شنیدن" دارند.

اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کمک‌های مالی و نظامی عظیمی از کشور‌های غربی به رهبری آمریکا و دیگر کشور‌های اروپایی دریافت کرده است.

کشور‌های غربی از طریق حمایت‌های مادی، نظامی و سیاسی که از کی یف ارائه می‌کنند، به دنبال جلوگیری از اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین هستند، اما مسکو بارها تایید کرده است که عملیات نظامی در دونباس تا زمانی که تمام وظایف انجام نشود، متوقف نمی‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تایید کرد که روسیه قصد اشغال اراضی اوکراین را ندارد و توضیح داد که هدف روسیه حفاظت از افرادی است که در ۸ سال گذشته توسط رژیم کی یف تحت آزار و اذیت و نسل کشی قرار گرفته اند.

روسیه پیش از این به کشور‌های ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داده بود و تاکید کرده بود که هرگونه محموله حاوی تسلیحات به کی‌یف به هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار