امکان افزایش ۳۰ درصدی برداشت گاز طبیعی در ساوه فراهم شد

رییس شرکت گاز ساوه گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید امکان افزایش ۳۰ درصدی برداشت گاز طبیعی در این شهرستان فراهم شد.

عباس اکبری رییس شرکت گاز ساوه گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید امکان افزایش ۳۰ درصدی برداشت گاز طبیعی در این شهرستان فراهم شد.  برای این منظور یک ایستگاه جدید در شهرستان با هزینه کرد ۴۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی برای به افزایش سهم برداشت گاز طبیعی به میزان ۳۰ درصد انجام شده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز در راستای عینیت بخشیدن به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهار تورم و رشد تولید اجری ۱۷.۳ کیلومتر شبکه و نصب ۳۴۱ انشعاب گاز در سطح شهرستان زمینه گاز رسانی به ۶۸۰ مشترک ایجاد شده است.

رییس شرکت گاز ساوه یادآور شد: با تکمیل طرح گازرسانی به روستای حریقان از توابع بخش نوبران شهرستان با اعتبار ۷۷ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال حدود ۱۱ کیلومتر شبکه نصب و ۷۰ انشعاب برای بهره مندی روستاییان از این خدمت انجام شده است.

وی با بیان اینکه همچنین امسال نیز عملیات گازرسانی به یکی دیگر از روستاهای بخش مرکزی نیز آغاز شده است افزود: گاز به عنوان اصلی ترین مهمر محتور توسعه نقش استراتژیک و کلیدی در تولید و اشتغال دارد و به همیبن منظور جهت اشتغال پایدار و تثبیت جمعیت در روستاها و در سال گذشته اقدام به اشتراک گیری ۳۷۳ مشترک شده است.

اکبری گفت: در همین سال با اجرای بیش از ۴۷ کیلومتر شبکه و نصب ۶ هزار و ۷۰۰ انشعاب در سطج شهرستان زمینه تامین پایدار، تکمیل و توسعه پایدار شبکه گاز رسانی به روستاها و شهرها و صنایع شهرستان نیز صورت گرفته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۴۶ میلیون و ۴۰۳ متر مکعب در شهرستان استفاده شده است و با توجه به میزان مصرف در بخش خانگی می توان گفت که به نسبت سال ماقبل آن میزان مصرف ۱.۶ درصد کاهش صرف داشته که امیدواریم این همراهی در سال جاری نیز باشد.

در شهرستان ساوه با اجرای بیش از یک هزار و ۷۱۰ کیلومتر شبکه و نصب ۵۲ هزار و ۵۰۰ انشعاب زمینه خدمت رسانی به ۱۵۳ روستای سطح شهرستان و چهار شهر شهرستان و چهار شهرک صنعتی فراهم شده است.

در همین راستا با اجرای بیش از ۳۹۰ ایستگاه تقلیل فشار زمینه اشتراک پذیری حدود ۱۲۰ هزار مشترک نیز فراهم شد است.

۸۳ هزار و ۶۰۹ مشترک خانگی شهری در چهار شهر ساوه، نوبران، ‌غرق آباد و آوه و ۱۸ هزار و ۷۰۳ مشترک روستایی در شهرستان ساوه از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

۹۷ و ۷۶ دهم درصد معادل ۱۴ هزار و ۳۶۲ خانوار روستایی شهرستان ساوه و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری ساوه از نعمت گاز بهره مند هستند.

برچسب ها: مصرف گاز ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.