ضریب K پرستاری در دولت و شورای عالی بیمه به تصویب رسیده است

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: ضریب K در دولت و شورای عالی بیمه به تصویب رسیده است و هر خدمات پرستاری باید بر اساس این ضریب باشد.

محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: نسبت به اجرای قانون بهره وری رضایت نداشته ایم  و نسبت به اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری انتقاد‌هایی داریم. سازمان نظام پرستاری از حق پرستاری نسبت به تعرفه گذاری خدمات پرستاری نخواهد گذشت و تا لحظه آخر پیگیری اجرای دقیق و کامل این قانون است. 

به گفته وی قوانین زیادی به تصویب رسیده که برخی از آن‌ها عبارتند از قانون تعرفه گذاری و  ارتقای بهره وری است. 

او ادامه داد: با پیشنهاد سازمان نظام پرستاری هشت قانون در مجلس مطرح و نمایندگان به برخی از آن ها  رای داده اند  و بقیه طرح‌ها در حال بررسی هستند. 

او گفت: افراد زیادی برای انتخابات نظام پرستاری ثبت نام کرده و پیش بینی شده است که انتخابات نظام پرستاری با مشارکت خوبی انجام خواهد شد.

میرزابیگی افزود: ضریب K در دولت و شورای عالی بیمه به تصویب رسیده است و هر خدمات پرستاری باید بر اساس ضریب K باشد. مبنای کار باید بر اساس ارزش خدمات پرستاری باشد.

او بیان کرد:مراقبت‌های پرستاری باید در سرانه جایگاه داشته باشد و این کار سبب عدالت در پرداخت‌ها و خدمات خواهد شد. 

او افزود: در موضوع بیماری‌های مزمن و خدمات مشترک طرح‌هایی برای کاهش هزینه‌های نظام سلامت داریم. وزارت بهداشت سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی  خود را برای ثبت خدمات، ارتقاء نداده است.

او افزود: پرستاران طرحی و سایر همکارانی که طرح آن ها به پایان رسیده بود با شیوع بیماری کرونا مشغول به خدمت شده، اما همان پرستاران جذب نشده اند.

او ادامه داد: تفکیک کارانه از اضافه کار با انحلال قاصدک، اختصاص فوق العاده ویژه، اخذ مجوز استخدام ۵۲ هزار و ۲۰۰ نفر، عملیاتی کردن تعرفه خدمات بعد از ۱۵ سال، تصویب ردیف اعتباری برای تعرفه ها، توسعه پرستاری جامعه نگر و به روز رسانی معوقات با اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ از جمله دستاورد‌های نظام پرستاری است.

او گفت:۱۲۰۰۰ پرستار طرحی که در دوران کرونا زحمات زیادی کشیده بیکار شده اند و باید هرچه زودتر جذب شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار