انجمن آمریکایی:

آتش‌سوزی هاوایی مرگبارترین رویداد آمریکا در یک قرن اخیر بود

یک انجمن آمریکایی با برآورد شمار مرگ و میر در آتش‌سوزی کنونی هاوایی آن را مرگبارترین رویداد در یک قرن اخیر این کشور دانست.

انجمن حفاظت ملی آمریکا (NFPA) با بیان آنکه تلفات آتش‌سوزی‌های جنگلی در جزیره «مائویی» هاوایی به ۹۳ نفر رسید اعلام کرد که این آتش‌سوزی مرگبارترین رویداد در بیش از یک قرن گذشته در آمریکا بود.

به گزارش رویترز، این آتش‌سوزی که در طول هفته گذشته بیداد کرد، میلیارد‌ها دلار خسارت وارد کرد و عملا تفرجگاه تاریخی جزیره «لاهاینا» را از بین برد. در همین راستا، «جاش گرین» فرماندار هاوایی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این بزرگترین فاجعه طبیعی است که ما تا به حال تجربه کرده‌ایم این یک فاجعه طبیعی است که زمان زیادی برای بهبود آن لازم است. حدود ۲ هزار و ۲۰۰ ساختمان در غرب مائوئی تخریب شده است که خسارت آن به ۶ میلیارد دلار می‌رسد.»

مقامات هشدار دادند که تا کنون تنها درصد کمی از منطقه تحت پوشش تیم‌های امدادی قرار گرفته است. «جان پلتیه» رئیس پلیس مائوئی، با اشاره به اینکه احتمال افزایش تعداد کشته‌شدگان وجود دارد، گفت: «ما منطقه‌ای داریم که باید آن را تحت کنترل خود درآوریم که حداقل ۵ مایل مربع و مملو از عزیزان ما است. هیچ یک از ما اندازه واقعی آن را نمی‌دانیم.»

هاوایی چند روزی است که شاهد آتش‌سوزی‌های شدید جنگل‌ها بوده است که سرعت باد به گسترش آن کمک کرده است؛ به ویژه با طوفان «دورا» در نزدیکی این ایالت، در حالی که مقامات در تلاش هستند هزاران نفر از ساکنان را به مناطق امن منتقل کنند. هفته جاری مرکز بلایای اقیانوس آرام در آمریکا اعلام کرد که «فرایند بازسازی جزایر هاوایی پس از آتش‌سوزی‌های ویرانگر که بیش از ۲ هزار ساختمان را تخریب کرده، می‌تواند نزدیک به ۶ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.»

این ارزیابی همچنین نشان داد که ۸۶ درصد از سازه‌های آسیب دیده یا تخریب شده در لاهاینا مسکونی هستند که می‌تواند ۴۵۰۰ نفر را بی خانمان کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار